Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan alla hemmaföräldrar! Vad gör ni

Skrivet av Loppan
eftersom det blivit så glest mellan inläggen? Har alla stora julstöket på gång?

Själv har jag haft en sån dag då jag skulle ha kunnat få knut på stövelskaftet fast jag haft foten i. ALLT tycks gå på tok och nu väntar jag bara på att få gå isäng och vakna till en bättre dag imorgon!

Men först ska jag sortera barnens kläder som är ute på vinden. Fördelen med många barn är ju att kunna ärva av varandra men nackdelen är att vissa kläder måste ut på vinden och vänta på tillväxt. Det blir åtskilliga lådor på min vind! Nu vet jag inte varför jag just nu (med bara en vecka kvar till sonens kalas och två veckor kvar till jul) ska börja _städa_ på _vinden_!? Är man inte julstressad så blir man!

Imorgon hoppas jag på sol så jag kan be svågern komma med sin digitalkamera och fotografera mina barn och min söta get. Har tänkt skicka ett sådant kort till mina vänner på nätet och ev få in en bild på Flora-geten i min info.

Nog svammlat! Ville bara se ett nytt inlägg här efter flera dagars tystnad! Snälla du, svammla några rader här du med så känner jag mej inte så ensam?
Svar på tråden: Hejsan alla hemmaföräldrar! Vad gör ni

Ok, jag kan väl...

Skrivet av  missX m.4 + bf11/1
svammla lite jag med för jag vill ju absolut inte att du ska känna dig ensam ;-)!

Just nu går jag runt och biter ihop och försöker orka igenom dagarna fram tills sambon ska börja vara ledig på heltid (bara 6 dagar kvar). Då ska han vara hemma tills bebisen kommer *så skönt*. Jag har sånna ruggiga mängder med hyfsat starka sammandragningar hela dagarna typ. Det är faktiskt inte förrän nu som jag förstår vad folk menar med att de är trötta på att vara gravida och vill att den lill* ska komma ut. Mina fyra tidigare graviditeter har jag njutit av in i det sista, men denna lilling får mer än gärna komma redan nu!

Jag ler igenkännande ang. att dra igång saker, som lika gärna kan vänta, när man har en massa annat som faktiskt måste göras. Jag gör väldigt ofta precis likadant själv. Men självklart så måste det vara ordning och reda på vinden när det är jul ;-).

Jag skulle egentligen kolla runt lite på namnarkivet för att försöka hitta nåt bra namn till lill*n i magen, men det går inget bra. Jag hittar ju inte det "perfekta" namnet ju :-(.

Håller tummarna för att du får en bättre dag imorgon *kramen*!
 

Tack för sällskapet!

Skrivet av  Loppan
Jag har själv fem barn och tvåan gick jag tre veckor över tiden med, så jag vet hur det är att gå och önska att få åka iväg. (Du har ju förvisso inte gått över ändå!)Har tack och lov aldrig haft sammandragningar i förtid så jag vet inte riktigt hur det känns. Måste ju vara en pest och pina i alla fall! Bara första barnet behagade komma utan starthjälp. De andra har vi fått ta till hårdhandskarna med för att få därifrån. Måste ha en mycket bekväm mage att ligga i??

Ja, och nu kan jag också meddela att det mest städade utrymmet i vår familjs hus just nu är yttre vinden. Tänk om vi skulle fira en annorlunda jul och sitta där och njuta istället? Nej, skämt åsido, fast det bara är jag som vet om att det är städat där så känns det mycket bättre. Jag är expert på att lämna grejer på hög till en annan dag och att sedan få en sådan hög undanröjd känns toppen.

Hoppas du hittar ett fint namn åt kommande barnet. Själv har jag tagit våra barns namn från de egna släkterna. Tycker om att föra de gamla vackra namnen vidare. Ha det bra och tack för det trevliga "svammlet"!

 

Vaktar granen :)

Skrivet av  Majsan med Karl och Ida
Jo, vi tog in granen i lördags och den ligger lite risigt till... man kunde ju tro att det var Ida som hängde i den men nej, den sticks ju. Karl däremot, stora killen, kan inte hålla tassarna borta, den är ju så fin! Igår morse härsknade jag till riktigt när jag höll på och diska och han kom bollandes med en kula. "Nää Karl, du får låta bli granen, annars får vi kasta ut den, vi kan inte ha gran om du bara river i den hela tiden, den kommer bli jätteful!" Varpå Karl blev jätteledsen "Nej, kasta inte granen mamma, kasta inte granen!" snyftade han fram. Inte trodde jag att han skulle bli ledsen! Självklart är han på granen eftersom den just är så fin! Så nu har han fått två tomtar som han kan leka med i granen, de hoppar runt och slår i skallen i kulorna och vi är nöjda både Karl och jag. Nu ska jag koka kola och diska.
 

Väntar själv med spänning

Skrivet av  Loppan
på hur det ska gå med vår julgran i år. Har aldrig haft problem med barnen att de skulle ha rört om i den men för flera år sedan hade vi en hund som envisades med att dricka upp vattnet i julgransfoten. Det resulterade oftast i att hon fastnade med halsbandet i en gren och drog omkull granen, gång på gång. Min farmors fina glasbollar minskade i antal med hälften i ett enda brak...

I år har vi äldsta dotterns katt hemma från Åland över jullovet. Den är bara ett halvt år och ett riktigt busfrö. Klättrar hur högt som helst och hoppar ännu högre. Vet med säkerhet att de sista glasbollarna INTE hängs upp i granen i år!

Hoppas din kola blev god!
 

Artiklar från Familjeliv