Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan hemmaföräldrar!

Skrivet av Loppan
Hur har julen gått för er? Här var det lugnt och stillsamt. Snö fick vi och den ligger t.o.m. kvar ännu. Nu är det skönt att det är vardag igen. Måste iväg till butiken och fylla på förrådet, bara barnen skule vakna först...
Svar på tråden: Hejsan hemmaföräldrar!

Bara bra här

Skrivet av  muminmamma
Även vi har fått snö ÄNTLIGEN så barnen har kunnat prova sina åkmattor som dom fick i julklapp. Mannen jobbar i mellandagarna så det är "bara" jag och barnen hemma. Långa sovmornar :-) toppenskönt!!
Vi ska åka och hälsa på våran kattunge som vi får hämta i mitten på januari. Barnen har tjatat som galningar och när några kompisar till oss fick kattungar så fick vi ge med oss. Ska bli mysigt med katt igen.
 

En lugn o sansad jul..

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..utan stress att vara en här o en där som det annars har varit i juletid...
Julen firade vi ensamna hela familjen inkl. bonusen o hans mamma..o vilken underbar kväll vi fick...det blir dacapo...
Innan jul så möblerade vi om o rev ner vår gamla bar, så nu håller jag på att försöka få till det med tavlor osv...fick ett nytt vardagsrum=)
I julklapp fick våra barn en egen tv, o gu så skönt det är att inte man hör tvn hela tiden nu, kan ju tom poppa musik ju=)
Snön har vi o i den rusar vi runt dagligen....fast det blir inte långa stunder för lillknodden är köldkänslig=( så man får gå hem ganska tidigt o sedan ta en kvällstur med tjejerna istället....
 

Hihihi...vår tjej har tv & dvd

Skrivet av  Mamma till Denise 98 och Minna 03
i sitt rum. Det var nyhetens behag här i 1 månad...sen tröttnade hon snabbt. Nu får man säga till bestämt att ska hon se på TV eller film får hon göra det i sitt rum för annars blir mitt huvud tokigt av allt ljud från TV och gnällande barn, som säger att den står ivägen för TV:n, o den stänger av TV:n,runt omkring mig. Bolibompa ser vi alla i vardagsrummet på kvällen.
Nu fick hon en beg. dator oxå till sitt rum hon har alla sina spel på...det var oxå kul i 2 veckor. Nu spelar hon knappt. Förr skulle hon alltid roffa åt sig datorn från oss...ja, se barn.
Gott Nytt År
Kram
 

Här var det riktigt roligt

Skrivet av  Mamma till Denise 98 och Minna 03
Min syster o hennes 2 barn (13 o 16 år) och min far o lillebror var här på julafton. Min sambo skötte maten så jag satt i soffan med syrran min o skrattade o pratade medan flickorna var i Denises rum o spela dataspel o pratade om dittan o dattan....
Julklappar blev det tyvärr en hel del...Denise fick en massa saker...Kläder som var behövligt, pysselböcker, lite choklad och Barbies Ken och Barbiekläder mm Hon hade även fått en liten klapp varje dag i sin strumpa (julkalender här hos oss) och samlat på sig nya dvd-filmer o dataspel på det sättet. =)
Maten åts i lugn o ro till julmusik i bakrunden, sen såg vi på Kalle och öppnade klappar. Efteråt blev det kaffe o glögg o gott till det. Mysigt o roligt var det. Första ggn som syrran o barnen firat här och det måste vi göra om!!!
Gott Nytt År
kram
 

Artiklar från Familjeliv