Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Börjar snåla;-)

Skrivet av L8 4barns hemmamamma
Hej, jag har nu fått mitt 4:de barn(dec)
och nu jäklar ska här sparas dagar;-)
Jag har så att jag kan vara hemma ca 3-5 månader sen innan (barn nr3 är 2 år)+ de nya dagarna....
Jag har räknat och tror/hoppas att jag klarar mig på 10 dagar/månad.
Semester och sånt blir ju lätt lidande då.
Tycker ni att jag gör rätt som offrar ca 4månader som jag hade kunnat vara hemma för att köpa en billig husvagn????
Då behöver man ju inte fundera så mycket på semester i flera år för man kan ju alltid campa i skogen om det krisar;-)
Har tänkt att börja sälja erotiska produkter på hemmapartyn för att tjäna lite extra..
Jag spår även i kort hemmifrån för att dryga ut hushållskassan.....
Fan vad jag stör mig på att man MÅSTE ta ut 22 dagar när barnen blir 1 år;-((((Jag har sååååååå svårt att spara pengar som jag får...jaja får väl fixa automatisk dragning till sparkonto....
Svar på tråden: Börjar snåla;-)

Lycka till...

Skrivet av  Marii
med snålandet. Det går nog bra.
Låter bra med husvagn som semesteralternativ. När barnen är små så behöver man inte åka särskilt långt heller för att det ska bli ett riktigt äventyr.
Automatisk dragning är nog ett snillrikt drag;-))
Grattis till nya bebben:-))
Ha det bra. Mvh
 

Tack

Skrivet av  L8 4barns hemmamamma
samtidigt tänkte jag att man kan ju alltid hyra ut vagnen till släkt och vänner för 500-1000:-/vecka.
Så får man uppställningsplatsen + skatt + försäkringen betalt(går på ca 2000:-/år) och det som eventuellt blir över lägger man i semesterkassan;-)
(eller sparar till större och nyare vagn)
 

Artiklar från Familjeliv