Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1-årsjubileum!!!

Skrivet av S-J
Ja det firade jag igår den 27 december (ja klockan är över midnatt)..... Det var då ett år sedan jag åt kött, fisk och annat från döda djur som t ex löpe och gelatin. Tänk, det känns som om jag varit vegge alltid *ler*
Svar på tråden: 1-årsjubileum!!!

Grattis!

Skrivet av  B-boom
Visst känns det bra?
För min del är det 9 år nu, fast jag har inget exakt datum att gå efter. Men löpe och gelatin har jag fortfarande i min kost.
 

Det känns kanon :0)

Skrivet av  S-J
det enda jag kan sakna litegrann ibland är räkor, det finns liksom inget att erkänna det med. Men jag saknar det inte tillräckligt mycket för att jag skulle få för mig att käka det, det är det inte "värt".

Löpen är ett litet gissel. Dels är det svårt att få folk att förstå varför jag ratar maten om det är ost i den med tanke på att jag ju äter mjölkprodukter... och dels så är den mycket av den vegetariska maten på restauranger osv innehållande ost med löpe. Men, jag överlever *ler*
 

Grattis :o)

Skrivet av  Achillea
Ja, när man väl är redo att ta steget är det som att man är \'färdig\' för det - det är andra som tror att man försakar en massa.

Vet du vad, jag pratade med någon som testat vegetariska \'räkor\', så det finns tydligen...har inte testat själv dock (inte för att det skulle vara till någon hjälp eftersom jag aldrig ätit riktiga räkor heller *s*)
Kanske vore något för dig?
 

Verkligen?

Skrivet av  S-J
vad var de "räkorna" gjorda av?
 

Ingen aning men

Skrivet av  Achillea
hittade en tråd på forumet på Vegan.nu som handlade om dem:
http://vegan.nu/forum/index.phtml?forum_category=1&forum_forum=6&forum_topics=7931&u=&r=22

Tydligen hade de hittat \'räkorna\' i någon kinesisk affär i Malmö.
Du kanske kan maila till någon av de som testade o fråga?
God jakt :o)
 

Kul!

Skrivet av  **Lena med Ellen f.4/5-02**
Grattis! Alltid roligt att fira sånt ju;-)
I mitten av 2003 kommer jag att ha vart utan animalier i 10 år.
Lycka till i fortsättningen!
 

Tackar tackar.

Skrivet av  S-J
10 år.... det är lång tid det. Undrar hur du rent fysiskt skulle reagera om du fick i dig nåt animaliskt?!
 

Artiklar från Familjeliv