Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

20 personer

Skrivet av awwa
ganska litet kök och ganska liten budget...
bjudmat som kan i stort sett helt färdigställas dagen före servering...
ingredienser inte alltför svåra att få tag på...
går detta??!! hjälp...
Svar på tråden: 20 personer

vilken kost tillämpas? ;-)

Skrivet av  **Lena m. Ellen-02**
ghthj
 

Vanliga vegetarianer

Skrivet av  awwa
blandat med köttätare som får anpassa sig!
 

Jag skulle välja

Skrivet av  Ä~tina
quorn!Med mycket grönsaker, lök, vitlök,squash, krossad tomat, kidneybönor...Pasta eller ris.
Lätt och gott.

Lycka till!
 

Ett bra förslag

Skrivet av  awwa
men blir det ibte "geggigt" om man gör det i förväg?
Tack för att du svarade!
 

Kanske nån gratäng eller....

Skrivet av  KmA&V
rårispytt. Sojabönsbiffar kan man göra iordning och forma dan innan men steka samma dag. Vegetarisk lasagne och grekisk sallad. Massa kalla tillbehör, som soltorkade tomater, oliver, pizzasallad....
Nån har här inne tipsat om nån matig bönsallad, har för mig att liknande recept finns i Stora Vegetariska kokboken. Hojta till om du vill ha receptet!
 

Gratänger är bra,

Skrivet av  awwa
men vi har inte så många formar som krävs... Bönsallad är ju jättegott men de är lovade varm mat. Tror du folk är kinkiga med det?... Tack för att du hjälper mig!
 

Hmmm, kanske går att göra...

Skrivet av  KmA&V
i långpanna nån gratäng. Jag menade bönsallad som matigare sallad/tilltugg, då behövs ju mindre annan mat.
Annars kan du ju fixa lite mer mexikanskt. Tortillarullar med chili sin carne på kidneybönor. Chilin kan ju göras iordning i förväg och sen gratineras de färdiga rullarna i långpanna. Olika sallader/grömsaker. Nachos, guacamole(hur 17 stavas det?), salsa....
Nej, det var vad jag kom på just nu.
Hoppas att du får lite förslag som kan funka.
 

Mitt förslag:

Skrivet av  Emmanuelle bf 17/5
Medelhavsbuffé tex. varm paj, marinerade quornfiléer, bönsallad, tzatsiki, aubergineröra, marinerade oliver, soltorkade tomater, bröd eller lite smått och gott som ni gillar. Kanske lite fräsch gurka och tomatsallad också.

Allt går att förbereda dagen innan utom möjligtvis aubergineröran och vanlig sallad. Pajen värms i ugn innan servering.

Jag har serverat paj till många personer på vårt bröllop och då beställde vi färdiga pajskal på konsum eftersom vi inte hade tillräckligt med formar (och tid). De använde folieformar. Jag har lite recept om ni är intresserade av nåt särskilt i mitt förslag.
 

Åh vad det lät gott *dregel* imt

Skrivet av  Ä~tina
ä
 

Håller med

Skrivet av  awwa
plockar lite ideer från dig också! Tack!
 

Artiklar från Familjeliv