Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Eldorados Mariekex

Skrivet av Nickan m Alexandra 02 & Johanna 02
De har vi köpt två gånger...säljs i tre pack, är billiga och är....var goda.

Råkade av en slump kolla på innehållsförteckningen....animaliskt fett! Huga så äcklad jag blev......att de ska behöva blanda in animaliska saker i saker som inte behöver ha det...blir så sur! Gav bort resterande kex med en gång!

Ringde till Axfood idag och frågade varför det var den typen av fett i kexen. Nedan klipper jag in svaret jag fick lite senare samma dag via mail.

----------
"Hej!
Jag har varit i kontakt med vår producent som meddelar att receptet är framtaget för att få rätt konsistens och rätt smak till ett bra pris. Då vi kontinuerligt tittar igenom våra produkters innehåll, så kommer vi även att se över denna produkt. I dagsläget är det tyvärr så att receptet inte är enbart vegetabiliskt. Jag kommer att framföra dina synpunkter till vår inköpare.

Med vänlig hälsning
Monica Wahlberg
Konsumentkontakt
Axfood Sverige AB"
-------------

Jag har inte kollat andra märken men ska gör det nästa gång jag är i affären....ska även börja läsa lite oftare på innehållsförteckningar inser jag nu.

Ville bara informera ifall det är flera som sitter med desa kex hemma och inte läst vad de innehåller.
Svar på tråden: Eldorados Mariekex

Folk brukar titta konstigt..

Skrivet av  S-J
. på mig i affären för jag vrider och vänder på allt *s* Men jag läser ju bara.... jag är noga med det. Skulle jag få i mig mjölkprodukter t ex på restaurang eller när jag är bortbjuden är det ingen katastrof, men jag är själv väldigt noga med att inte köpa och tillaga nåt som inte är helt vegetabiliskt. Hellre läser jag en gång för mycket än för lite.
 

Jag läser på allt...

Skrivet av  Birgitta med Moa
annars vet man ju inte vad man får i sig. Dessutom så har vi massa små barn här hemma så jag undviker saker med nötter och mandlar. Plus att det kan finnas massa andra mysko animaliska saker i allt mjöligt så jag vill inte chansa. Läser på allt... och lite till...
 

Artiklar från Familjeliv