Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför?

Skrivet av Rebecka - kattmamma
I helgen var jag på 30-årskalas och fick jättedålig vegetarisk mat, bl.a. tyckte resturangpersonalen att toast med rom på var "ganska" vegetarisk (hon uttryckte sig så)
Det var en sådan där fest där man betalar för sin egen mat, så jag blev topp tunnor rasande. Men jag hade fått den stora äran att sitta mittemot födelsedagsbarnet, och jag ville inte ställa till någon scen och förstöra hans dag. Jag tycker att det är riktigt oförskämt att jag som betalat för trerätters bara fick två rätter. Huvudrätten var riktigt dåligt gjord den också, men den var i alla fall laktovegetarisk.

Suck trodde att den dåliga matens tid var förbi.


Svar på tråden: Varför?

Menar du att du fick...

Skrivet av  Bus
...betala för mat du inte kunde äta??? Skandal!

Man vill gärna tro att åtminstone såna som har mat som yrke ska veta vad vegetariskt innebär....
"Ganska vegetariskt"...man baxnar, har dom "ganska glutenfri" mat då också, eller "nästan utan nötter" för nötallergiker?
 

Man slutar inte

Skrivet av  Nickan m Alexandra 02 & Johanna 04
att förvånas....:-(

Kan du inte gå tillbaka till restaurangen i efterhand och meddela dina klagomål...det skulle nog jag gjort. Förstår att du inte ville klaga just då när du satt som du gjorde, men nog bör restaurangn få veta att det inte var Ok så som de gjorde....jag skulle nog även prata med födelsedagsbarnet så han vet att du inte var helt nöjd med maten....han rår ju inte för det, men det kan ju vara lite trist om du pratar med restaurangen och han sedan får veta det av dem....bättre att säga det själv menar jag.

En parentes, men iaf :-)
Vi gifte oss i sommras och hade bröllopsmiddag på en restaurang.... där fick vi alla bra mat....vi veggisar och de andra. Vad jag vill säga är att det finns undantag på dålig vegmat.
 

Jo...

Skrivet av  Rebecka - kattmamma, dag 18/45
... jag får nog gå tillbaka, stället ligger bara runt hörnet så det är ingen stor uppoffring. Kanske tänker de lite längre nästa gång?

Jag vet att det finns massor av bra vegetarisk resturangmat, har en massa favoritställen i närheten av mitt hem, det var därför jag blev så förvånad av incidenten i lördags.
 

Det där...

Skrivet av  jeslin
...känner jag igen. Då min kusin gifte sig fick jag fiskrom till förrätten och på den tiden var jag lakto-ovo-vegetarian. Jag tror att de tänker att om man äter hönsägg så äter man också fiskägg och när jag funderade så visste jag inte själv varför jag skiljer på fiskägg och hönsägg... fisken är väl oftast död när man tar rommen eller så kanske är det därför?
Hur som helst är det inte så konstigt då att folk tror att man äter fiskrom. Men om man inte är ovo då blir ju saken en annan.
Sen kan jag ju tycka att det är konstigt att de chansar på att man äter fiskrom i stället för att göra en rätt utan...
 

fiskägg och hönsägg

Skrivet av  heidi m. hildis
jag anser att det är stor skillnad mellan fisk- och hönsägg. man kan handla ekologiska hönsägg från frigående höns utomhus utan att ta livet av dem medan fisken alltid måste sprättas upp för att komma åt äggen. således kan man säga att det ligger en skillnad mellan liv och död.

bara så du vet hur många andra tänker! :)
 

Så...

Skrivet av  Rebecka - kattmamma, dag 18/45
...tänker jag också.

Jag har faktiskt aldrig träffat någon som inte äter fisk, men äter fiskägg. Fast det är klart alla varianter finns ju.
 

Hör av dig!

Skrivet av  Birgitta med Moa
jag tycker att du skall höra av dig till chefen och berätta om dina sympunkter. På så vis kanske de tar till sig kritiken och det slipper hända nästan gång det kommer en vegetarian.

Jag tycker absolut att det har blivit bättre med åren men då och då dyker det upp ett riktigt bottennapp. Om vi säger till så blir det förhoppningsvis längre mellan gångerna!
 

Jag...

Skrivet av  Rebecka - kattmamma, dag 18/45
... ska låta dem få veta vad jag tycker om "ganska" vegetarisk mat!

Kanske någon tänker till lite grann till nästa gång!
 

Artiklar från Familjeliv