Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad händer nu!?!

Skrivet av Lisa
Har just prata med våran barnäkare fick veta att vårans son diagnos sen ett år tillbaka inte stämmer....
Ska man måsta börja om hela processen igen!?!
Vill inte! Det var även ett possitivt besked han kom med,missbildningarna på hans hjärna var inte i den grad dom sagt & trott förut.
Ska väl kanske känna mig glad....men kan man lita på att det är sant.
Just nu kan jag inte känna mig glad,har en klump i magen för jag vill bara inte börja om,tänk om vi får veta något ännu värre än vad vi trott.Panik!
Svar på tråden: Vad händer nu!?!

Jag vet...

Skrivet av  Malin & Stina
..att det är svårt, men kan du inte försöka tro på vad läkaren säger? Eller så är ditt förtroende för honom inte så stort?

Jag känner med dig och hoppas att allt ordnar sig!

Kram
Malin
 

Tack Malin!

Skrivet av  Lisa
Din omtanke värmde.
Jag har väl svårt att tro att det ska vara något bra helt enkelt. Det är många läkare som har undersökt våran son & alla har inte tyckt lika.Det är väl en del av varför det känns lite svårt att lita på dom.
Vi ska få träffa en läkare nu på fredag & höra hennes utlåtande om i vilken grad vi måste börja om & förhoppningsvis har hon något konkret att säga om våran Isak.
 

Mina tankar...

Skrivet av  Malin & Stina
är med er idag, fredag. Jag hoppas att allt går bra!

Kram,
Malin
 

Det gick bra.......

Skrivet av  Lisa
bättre än vad vi vågat hoppas på.
Missbildningarna var inte i den grad som dom trott förut...utan dom tyckte det såg "bra" ut.
Att Isak är senare i utv & att det alltid kommer att vara så, det vet vi sedan tidigare & vi vet inget om framtiden. Det var inte aktuellt med någon fortsatt utredning utan vi ska avakta & se vad som händer.
Det händer faktiskt ganska mycket med Isak...även om han nu är ca ett år efter i utv. Vi tycker iaf att han är världens bästa. Som det ser ut nu så har vi ingen diagnos...konstigt!?! Vi får väl se vad som händer i framtiden. Men idag känner vi oss väldigt lyckliga=)
 

Vad skönt!

Skrivet av  Malin & Stina
Tyvärr är det inte ovanligt att inte ha en diagnos, Stina har heller ingen och jag tror aldrig hon får någon... (hon är 15)

Vad glad jag blir - att allt gick bra!

Kram,
Malin
 

Artiklar från Familjeliv