Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varm vinteroverall, var kan man köpa det?

Skrivet av Jojjjo
Hejsan!

Är det någon som kan ge mig tips om någon bra vinteroverall till min rörelsehindrade flicka. Hon går dåligt och fryser lätt om benen och fötterna pga klen muskulatur och dålig blodcirkulation. Längre sträckor åker hon el-rullstol, och då blir hon verkligen iskall. Kläderna får inte vara för bylsiga, för då blir det svårt för henne att röra sig. Förra säsongen hade hon en Reimatec-overall, som var bra eftersom den står emot väta så hon slapp ha regnkläder på sig. Jag gillade den dock inte eftersom den inte var slitstark, trots att hon inte kan röra sig speciellt bra och är stillsam av sig så blev det snabbt slitageskador på den. Jag reklamerade den men fick inget gehör för detta mer än att den utsatts för ”onormalt stort slitage” och att vi därför inte skulle få någon ersättningsoverall i byte. Den var inte heller så varm som reklamen utlovade, så hon blev iskall om benen i den. Vi bor i Göteborg, och jag tror att Reimatec-overallen är mer lämpad för snöigare områden.

Tacksam för tips om någon annan, smidig, varm och regntålig overall.

Hur håller ni andra era barn varma när det är kallt ute?
Svar på tråden: Varm vinteroverall, var kan man köpa det?

På Timmermansgatan i Stockholm...

Skrivet av  Klara
...finns en affär med kläder avsedda för personer som är rullstolsburna. De har specialsydda byxor etc. Kanske ett tips?
 

Hej, Klara!

Skrivet av  Jojjjo
Du råkar inte ha telefonnummer eller namn på denna butik. Jag bor i Göteborg så det är lite svårt att kontakta butiken härifrån utan någon av dessa uppgifter.
 

Overall med ullfoder eller ullunderkläder

Skrivet av  Lena M
Kolla in www.egeneration.no
Där finns overall med ullfoder både fast och avtagbart. Själv beställer jag ullunderkläder från MIA A/S i Norge [email protected] Deras underkläder fick bäst i test nyligen.
Lycka till.
 

Artiklar från Familjeliv