Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förtroendenämden.

Skrivet av M.Wallin
Hej!

Mitt i allt elände med inställda operationer och otäcka ingrepp känns det bra att förtroendenämden på sjukhuset kommer att gå till botten med Emilias problem. De ser väldigt alvarligt på det som har hänt och kommer troligtvis att anmäla händelsen till socialstyrelsen. Jag kan skriva mer när jag själv vet vad som _egentligen_ gick fel.
Kram på er alla och tack Gunilla för de värmande orden. Emilia mår väldigt dåligt just nu.
Maria Wallin mamma till Emilia och Oscar 9901 och Oliver 9701
Svar på tråden: Förtroendenämden.

Du är fantastisk!

Skrivet av  Elin
Att du orkar med alla turer med sjukvården. Man har iochförsig inget val när det gäller ens barn, men ändå!
Lycka till och sköt om Emilia

Och en stor kram till dig!
 

Jag måste få fråga

Skrivet av  Camilla
Hejsan!!!

Jag blev helt bestört när jag nu idag läser dina 2 senaste inlägg. Jag var nyss ute på Corren och läste om er. Hur kan detta få ske?

Varför jag blir så himla rädd, för det blir jag verkligen, det är att jag också bor i Linköping. Min flicka går också på ortopeden på US. Jag skulle hemskt gärna vilja veta vilken läkare ni har om du vill berätta.

Jag lider verkligen med er, stackars liten, usch hoppas ni har det bra.

Kram Camilla
 

Läkare.

Skrivet av  M.Wallin
Hej!

Emilias "vanliga" ortopedläkare är Helena Normelli men hon gör inga egna operationer. Vid operationerna har vi haft Olof Risto. Nu tycker jag väl inte att det här som har hänt helt har berott på läkaren, utan det verkar vara någon osämja mellan klinikchefen och Risto. Nu väntar vi på besked från förtroendenämnden. Lycka till med er operation.
Ps. vilken läkare har ni?
Ha det bra alla!
Maria Wallin
 

Heja maria!

Skrivet av  Gunilla
Gud vad du verkar stark! Jag kan inget annat än lyfta på hatten. Dessutom kan jag meddela att alla som söker sjukvård har rätt till sk second opinion, dvs att rådfråga en annan läkare om man inte är helt nöjd med den vård man fått. Jag fick reda på det av en slump häromdagen och tyckte att det var värdefull info för oss med klumpisbarn, som blir så otroligt olika behandlade både fysiskt och psykiskt. Kramar til er alla!!Gunilla
 

Artiklar från Familjeliv