Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fått en tid för op.

Skrivet av Cilla och Kevin i Gävle
Hej alla!

Nu har vi fått en tid för Kevins operation.
Vi läggs in den 3:e mars och den 4:e mars ska han opereras.
Hoppas nu bara att inte lillen i magen vill dyka upp tidigare, för då kan det bli problem.
Det roliga är att jag var till barnmorskan igår och hon kollade om bebisen vänt på sig. Jo då, det har han/hon, och den ligger så himla långt ner i bäckenet (förstår nu varför jag har sånna problem med min foglossning) så hon sa att jag kommer aldrig att gå tiden ut, hon sa att jag kommer med nästan 100% säkerhet att få tidigare.
Kevin är oxå född några dagar tidigare än beräknat, så då menade hon på att det är ännu en anledning till att jag kommer att få tidigare.

Ja, vi får se hur det blir. Hoppas att lillen vill vara kvar i magen åtminstone till efter operationen.
Börjar bli riktigt nervös för den, och jag tycker så synd om Kevin som ska behöva ha gips i 1½ månad. Han som går för fullt nu, det kommer att bli jättekonstigt för honom att helt plötsligt inte kunna gå. Hoppas bara att han accepterar att krypa fram istället.
Grejen är den oxå att han kommer säkert att bli väldigt beroende av att bli buren och jag kan ju liksom inte ha Kevin på ena armen och en nyfödd bebis på den andra. Det funkar inte! Tur att man har så mycket stöd av både min släkt och Tommys släkt. Det gör jättemycket att veta att dom ställer upp i vått och torrt. Och sen så måste ju Tommy oxå vara hemma mycket mer och hjälpa mig, annars är han så mycket på sitt jobb.

Nej, nu ska jag sluta.
Ha det så bra allesammans.
Kram Cilla
Svar på tråden: Fått en tid för op.

Håller tummarna..

Skrivet av  Mary
..för att lillen inte ska hinna ut.

Varför ska han sövas vid omgipsningarna???

Dr ändrade sig om Viktor och vi ska nu gipsa om en gång och på min fråga om sövning svarade dr
"nä, varför det? det är bara onödigt"
Sedan frågade jag också om det är några stygn som ska tas bort och då sade han att de har sytt innanför huden med tråd som försvinner och sedan tejpat yttersta lagret (jag fick också sådana stygn vid kejsarsnittet, smidigt!)
Nu är dock Viktor en väldigt sansad ung man (än så länge) men jag tror inte bara att det är därför de låter bli att söva.

Sist vill jag bara säga att jag inte blir det minsta förvånad om Kevin kommer att knalla runt med gipsen på annars hittar han säkert ett bra sätt att ta sig fram på snart. Viktor är inte det minsta hindrad och tar sig fram fortare nu än innan gipsningen

Lycka till med båda!!!!

Kramar från Maria och Viktor
 

Tack!

Skrivet av  Cilla och Kevin i Gävle
Hej Maria!
Tack för lyckönskningarna.
Vet faktiskt inte varför han ska sövas under omgipsningarna. Det är kanske för att doktorn tycker att det är enklare för honom själv om Kevin sover och inte kan göra motstånd. Men som sagt så tänker jag ta upp detta med honom och ifrågasätta varför.

Jag hoppas att det blir som du säger; att Kevin kommer att fixa att ta sig fram ändå med gips på.
Det blir enklast både för honom själv och för oss.

Ha det så bra och krama lille Viktor ifrån oss.
Många kramar Cilla och Kevin
 

klart...

Skrivet av  veronica o wiggo 031222
...att bäbisen kommer att hålla sig inne innan kevins operation, det tror jag iallafall. när har du ditt bf nu igen? (minne som en guldis du vet)

jag tror inte att kevin kommer att ha några som helst problem att gå med gipsen på. hoppas att allt går bra.

kramar!
 

Hoppas jag oxå!

Skrivet av  Cilla och Kevin i Gävle
Hej Veronica!
Ja, det hoppas jag med.
Vet inte riktigt vad bf betyder, men jag antar att du menar datumet för förlossningen.
Jo, det är den 12 mars. Alltså en vecka efter Kevins op.

Jag hoppas oxå att Kevin kommer att lära sig gå med gipsen.

Ha det så bra.
Förresten, hoppas att det bara är bra med Wiggo. Har inte varit in på hemsidan på ett tag så jag vet inte om det hänt nåt nytt, men jag ska nog ta och göra det.

Kramar Cilla och Kevin.
 

Artiklar från Familjeliv