Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läääänge sen!

Skrivet av Cissi Å
Hej på er allihop!

Det var väldigt länge sedan jag skrev sist. Närmare bestämt ett halvår skulle jag tro. Det har tillkommit många nya här under tiden, och det är ju trevligt att så många hittar hit. Jag har varit in här om läst med jämna mellanrum men liksom aldrig "orkat" skriva något. Vilket ju är helt fel, för det är ju här man ska kunna skriva av sig om man känner för det. Men på något vis så kändes det jobbigt att skriva om Lisas (min dotter som nu är lite drygt 1 1/2 år) fötter för det har bara varit krångel och branta uppförsbackar hela tiden. Och trenden håller i sig.

Imorgon ska vi in och gipsa båda Lisas fötter med någon slags modell som hon ska kunna gå i. Detta i ett slags desperat försök att få någon ordning på hennes små fossingar. Lisa opererade båda fötterna under våren med mindre lyckat resultat. Och nu ser fötterna hemska ut. Hälarna sitter på tok för högt upp och hon lägger hela sin vikt på ett fotben som sitter efter lilltån strax innan där hälen borde vara (underbar beskrivning, va?) Så nu ska vi testa att tvinga foten i ett bättre läge på något vis, jag får väl se imorgon hur ortopeden har tänkt sig det hela. Och vad barnet ska ha på sig när hon ska gå ut..... Vi ska gipsa om henne varje vecka tills vi fått nån slags ordning på fötterna sedan ska hon få skenor att ha i skorna..... ja, ja det visar sig väl vad det blir av allt detta. Allt detta förutsatt att hon inte får eksem under gipet förstås! Jag ber till Gud att det ska fungera den här gången, men tvivlar starkt på att han verkligen finns.....

Svar på tråden: Läääänge sen!

Åhh

Skrivet av  Jessica
vad tråkigt att det inte blir bra.

Jag kommer att hålla tummarna för att det inte blir några eksem den här gången, men om det blir det, vet ni vad som händer då?

Här är en tvivlare till :)

Kram till dig och Lisa
 

Åhh vännen!

Skrivet av  Gunilla m Felix
Ni verkar ha haft en tuff tid... Stackars er. Har ni funderat på att pröva second opinion på ett annat sjukhus? Tycker att ni haft nog m problem m Lisas tassar nu. Här går livet sin gilla gång. Fille har klagat lite på ont i ett knä, så vi ska till Lennart och kolla. Troligen är det bara växtvärk, men vi kollar för säkerhets skull. Har ni ngn Stklmstripp på G? Ska vi försöka få till en träff? Kramar från Gunilla
 

Tänker på er!

Skrivet av  Maria B
Hej! Det känns tråkigt att höra att det inte går som det ska. Vi tänker på er och hoppas att allt löser sig till det bästa.

Funderar lite som Gunilla, Kan det kanske vara värt att ta kontakt med någon mer ortoped?

Som du vet behöver vår pojke ev. göra en tredje större operation framöver och om det blir så tänker jag be om "second opinion" från någon annan. Bara för att kolla runt lite. Tyvärr går det ju inte som på "räls" för alla barn...

Håller med! Det vore verkligen kul att träffas!

Stora kramar till Lisa och hela er familj!
 

hej hej

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
har nog inte tjattrat med dej tidigare tror jag inte...

har aldrig hört talas om nåt liknande som din stackars dotter har fått utstå med...

varför får de inte ner hälen då? hur många operationer har hon gjort? har de även kapat ledkapsel någon gång? kevin gjorde en operation när han var 3 månader, hälsenekapning, o så ytterligare en nu, när han var 7 månader, hälsenekapning OCH kapning av ledkapsel. vi har bytt läkare...eftersom vår var alldeles för inkompetent enligt oss...

undra om det är vanligt att hälarna envisas så som på din dotter...vet du? har du någon bild på hur fossingarna ser ut förresten?

hoppas allt går bra för din lilla flicka i alla fall!
 

Stärkande kramar...

Skrivet av  Monica i Lycksele
...från mig till er och jag lovar att jag ska hålla tummarna hårt!
Jag lider verkligen med er och Lisa, har tänkt så många gånger på er och undrat hur det har gått för henne.
Tänk hon var bara en liten bäbis när vi sågs sist på Skansen, jag håller med de andra att det vore trevligt med en träff igen.

För William går det bra, han har dock insett att han hellre sover utan skenor än med, så många nätter är rätt sömnlösa och fylld av tårar och klagan från honom. Vi försöker att bita ihop och propsa på, men han är en tjurig liten beslutsam kille när han lägger den sidan till. Det är inga problem att söva honom med dem, det brukar börja efter midnatt.

Han har kommit igång med snacket på allvar nu, han är som en papegoja. Han säger varje dag att han ska gå skola och kallar sig själv för "min".

Jag minns min kusins dotter som hade något fel på hälarna på båda fötterna. Hon kunde inte gå när hon var två år och då upptäckte de att det var något fel på dem (Jag var 12 år och minns inte så noga) Men i allafall så fick hon "gipsstövlar" och lärde sig snabbt att gå med dem. De fungerade jättebra. Kom att tänka på dem när jag läser om Lisas nya gipsning:-)

Varmaste lyckoönskningar

Kram
Monica & William-02
 

Håller tummarna för er!

Skrivet av  Cilla och Kevin i Gävle
Hej!
Hoppas att allt går bra för tösen nu då med de nya gipsen och att hon inte får eksem denna gång.
Ska hålla tummarna för er att det ordnar sig, vad knepigt att inte hälarna vill ner!
Hoppas att det blir bättre med dessa gips nu då och att Lisa kan gå med dessa och accepterar dom.

Ha det så bra och lycka till.
Varma styrkekramar Cilla och Kevin


 

Hej hej

Skrivet av  Sandra&Erik
Hejsan
Stackars lilla Lisa jag lider med er.
Tycker helt klart ni ska kolla med någon annan läkare det kan ju vara så att det finns en enklare lösning. Jag vet inte om jag frågat innan men har ni testat plastgips??
Tycker helt klart att en träff vore på sin plats...
Sandra&Erik
 

Artiklar från Familjeliv