Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har Lisa "gipsstövlar"

Skrivet av Cissi Å
Igår var vi då iväg och gipsade Lisas fötter. Hon fick ett par "stövlar" som hon utan några större problem knatade runt i så fort vi satt ner henne på golvet. Själva gipsningen gick helt fantastiskt bra, både föräldrarna och personalen var chockade (vi vet alla vad hon brukar tycka om gipsningarna!) Hon satt så snällt och tyst och lyfte upp benen när de skulle gipsa!

Sen gick vi till verkstan och dom kilade upp på vinden och letade reda på ett par sandaler och ett par vinterkängor, som hon får gratis (annars kostar alla skor 300 kr/paret här i Falun). Sandalerna ska hon ha för att det ska bli lite stadigare och för att inte slita så på gipset.

Så på det hala taget så gick allt över förväntan. Vilket naturligtvis känns helt underbart. Jag hade inte precis sett fram emot denna dag för jag vet att jag brukar bli helt slut, det tar på psyket när dottern lider och protesterar vilt.... För att sedan inte nämna hur det borde på verka henne. Så, så långt känns allt riktigt toppen.

Vi fick en ny tid nästa vecka för omgipsning. Den krockade med tiden vi har till hudavd, där vi går och behandlar ärren efter trycksåren hon fick vid senaste operationen. Men vi gjorde så att vi först går till hud och dom får kolla där hur hon reagerat på behandlingen, ska dom behandla ärret igen samt de andra två ärren så lägger dom på lite Emla först sen ska ju den verka i 1 timme då tar vi hissen ner och går bort och tar hissen upp till ortopedavd och gipsar henne och går sedan tillbaka till hudavd och behandlar ärren. Den meningen blev nästan lika lång och otrolig som det att allt ska klaffa på tisdag med spring mellan avdelningarna! Men funkar det så är det ju toppen. Sen får man ju bara hoppas att det går lika bra då som igår.

Jag sökte Lisas ortoped förra veckan just för att be om en remiss till Astrid för att jag kände att något måste hända nu, vi kan inte bara se hennes fötter bli sämre och sämre. Men innan jag kom till saken så sa ortopeden att hon hade den här idén om att gipsa henne en stund igen. Så då sa jag inget om Stockholm, utan tänkte att vi ger det här en chans, blir det inget bättre så finns ju Stockholm alltid kvar.

Lisa har gjort 2 op/fot. En hälsenekapning när hon var 8-9 veckor. Och den här stora operationen, där dom går in och förlänger senor, kapslar och allt vad dom ser behöver bli längre, gjorde vi när Lisa var 10 mån (vä fot) och 1 år (hö fot). Meningen var att operationerna skulle varit tätare men dottern envisades med att dra på sig feber och förkylningar så narkosläkaren nobbade oss.

Visst skulle det vara trevligt med en ny träff, det är ju snart ett helt år sedan vi sågs. I november om inte jag minns helt fel. Jag borde ju veta, vi var ju här, men jag känner mig rätt så förvirrad.....
Svar på tråden: Nu har Lisa "gipsstövlar"

Hej

Skrivet av  Cissi,Tim o Elias
Hoppas det går bättre för er den här gången då så ni slipper åka till sthlm.Går ni hos Hanne? Tim går hos henne och hon sa förra gången vi var dit att hon tyckte det var ett under att Tim kunde gå överhuvudtaget med tanke på vad han hade för förutsättningar från början.Han har blivit operad 2ggr/fot och nu har han skenor på nätterna och sandaler på sig inne och hans fötter är verkligen JÄTTE fina :)

Jag kommer gärna på träff om det blir nån =)

//Cissi mamma till Tim 020610 och Elias 040209
 

Fick hon

Skrivet av  Jessica
trycksår under en fotoperation? Stackars, stackars lilla tjejen.

Typiskt att få tider till olika avdelningar samtidigt, men som du skriver, att funkar det så är det ju toppen.

Skönt ialla fall att gipsningen gick bra.
 

Artiklar från Familjeliv