Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många har olika storlekar på skorna?

Skrivet av Elin
Var bara lite nyfiken...Vi har frågat läkarna flera gånger om vi borde ha olika storlekar på skorna, men de har alltid sagt nej. I dag var vi och fick nya skenor (fick hämta dem på lasarettet i hemstaden för att slippa en bilresa). Frågade där också och då fick vi genast en rek. för att kunna köpa två par skor. Men känns ju ändå som om läkaren borde veta bättre än en ortopeding. som vi aldrig träffat förrut.
Vi har försökt mäta fötterna själva hemma, men är ju inte så lätt. Funderar på att gå på skoaffären och be dom mäta, går kanske bättre. Skiljer det en storlek är det ju lika bra att köpa två olika skor.
Svar på tråden: Hur många har olika storlekar på skorna?

På OTA

Skrivet av  Jessica
brukar de ju mäta fötterna och då kunna se om de är olika stora.

Annars går det ju lika bra att gå till en skoaffär också för mätstickorna är ju likadana.
Du kan lätt mäta själv. Ofta sitter mätstickan fast i ett bord eller något så man ställer bara barnet på och skjuter ihop och så är det färdigt.

Vi kollade fötterna idag och de har samma storlek.
 

Olika storlek

Skrivet av  Monica i Lycksele
...har vi nu för första gången på William. Det är på hans höstkängor vi beställt på OTC. Det skiljer en storlek mellan hans fötter, den sämre är den mindre.

Våran läkare sa i början att de inte har speciella skor, men efter förra sommarens jakt efter bra skor krävde jag att få det. Förra året var modet mest låga skor och jag vill ha höga, stabila skor och våran läkare protesterade inte. Sen dess har vi helt sonika bara begärt. Jag vet inte om det är många som får skor på NUS i Umeå.

Om man har olika storlek och vill köpa vanliga skor, så vet jag att man får köpa tre (tror jag det var) par/år i olika storlek och skicka de skor man inte ska ha med de udda storlekarna till OTC och så betalar de dem. Gick min förklaring att förstå?

Lycka till!

Kram
Monica & William -02
 

Artiklar från Familjeliv