Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

upp med händerna, vilka har fått

Skrivet av Linda o Kevin 040312
ett vårdbidrag godkänt?

håller på å knåpar ihop det sista på mitt...undrar hur det går...har dock inte ansökt om merkostnader, tror inte jag kommer upp i det beloppet ändå...knappt halvvägs...
Svar på tråden: upp med händerna, vilka har fått

vi

Skrivet av  Elin
1/4 vb beviljat
 

jag me...

Skrivet av  Monica i Lycksele
har också fått, men första 1 1/2 åren fick jag ett halvt för alla mina tre barn. Sen när William blev över året och när besöken glesnade ut fick jag 1/4-del.

Vi tog upp att vi fick köpa ny barnbilstol (en rymligare än den som gick att hyra), större kläder som rymmer gipsade ben, större spjälsäng (70x120) pga att db-skorna (annars slog han i hela tiden), tiden det tar att stretcha honom varje kväll innnan skenan ska på och på morgonen när han vaknar, att han vaknar på natten och vi ibland måste ta av dem och massera och sen ta på igen, resekostnaderna, parkeringsavgifterna, egenavgfiten på reseersättningen, merkostnaden för mat (att äta ute på resorna till Umeå), (Om ni behöver vara 2 stycken pga lång resa, kan ni kanske ta upp förlorad inkomst för den andre)....

Ja, ni kan ta upp allt. Tänk att man lätt anpassar sig och allt merjobb blir en del av vardagen, som man inte ser.

Lycka till!

Kram
Monica & William-02
 

okej, men du kom upp

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
över 7000:- då? för det var väl det man var tvungen till om man skulle få för merkostnaderna? man skulle slippa betala skatt på en viss andel eller vad det var...

hade ni kvitton till allt? jag har inte ens räknat på merkostnader, för jag tror inte att vi kommer upp i de summorna...men man kan kanske söka det i efterhand? när man märker att man närmar sej den siffran?
 

Artiklar från Familjeliv