Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hondini

Skrivet av Micra
Hej..såg ditt inlägg Veronica..*ler*..men jag fick ju ett bra tips där till att kolla Hondinis häl..kan säga att det går liiiiite bättre nu..han har skorna på sig ca 2 h då han sover på fm och även 1-2 h då han vilar på em. Har då inga problem med att han gnäller gråter eller drar ur foten. Underligt. Inte heller problem att få på dom.

Men nu t ex på kvällen så ligger han o är riktigt ilsken - men det verkar som om skorna sitter bättre sen jag fick andra spännen på dom. Sen har vi börjat med ca 30 gr vinkel för en vecka sen är nu uppe i ca 55 så vi tar det så sakteliga ut till 70 och det verkar funka okej. Men det är klart kunde gått bättre på natten så jag oxå fick sova nån gång även Hondini sover ju inte så bra. Vad gör ni när er kille/tjej ligger o sparkar i spjälorna med skorna en halv/hel natt??!!! Måste erkänna att jag vet inte hur länge till jag orkar att ha sömnlösa nätter (nästan)...

Ha det så bra!!

Kram till er alla..// M
Svar på tråden: Hondini

tjo!

Skrivet av  veronica o wiggo
*haha* ja jäsingen vad jag snurrade till det va? skrev svar till linda om alfreds frågor och trodde att det var er jag svarade *haha* japp jag är snurrigast i världen ;o)

wiggo sparkar i spjälorna när han ska vända sig och det blir bara några dunsar per natt så vi blir itne störda av det. men jag tänkte som så. jag har sett några bilder från klumpisbarn i usa och deras sänga. då har mammorna klätt in hela sängsidan och inte bara med ett litet spjälskydd längst ner. kanske har dom gjort det för att det inte ska dunsa i sängen när barnet vänder sig. kanske kan vara något? det behöver ju bara vara där fötterna kan tänkas att komma och dunsa i.

sedan måste jag säga att du har då ett tålamod av stål. själv klarar jag inte av störd nattsömn något mycket. då förvandlas jag till en krokodil *skrattar*

hoppas att fötterna håller sig i skorna nu.

massor av kramar till hondini och hans tålmodiga mamma ;o)
 

*LER*

Skrivet av  Micra
Tack för dom orden vännen..det värmer att höra från någon att man är "duktig" *s*s*. Har funderat på att klä sängen men det lär inte räcka med bara sidorna. Denna lille gosse far fram som en vilde i sängen *s* får vaddera hela rasket i så fall. Kanske vore en idé..eftersom han ställer sig upp med skorna på och ramlar lite hit o dit ibland. Han har t om fått för sig att somna sittande med en kudde i knäet..*s*..jaja alla sätt är bra utom dom dåliga.

Kramar till dej o snartettårigagossenwiggo :o)
 

men du

Skrivet av  veronica o wiggo
jag vet om en kille som sover precis så. sitter med en kudde i knäna och lutar huvudet ner i den och sover så. han gjorde det när jag var där och hälsade på en eång och då var han runt året och jag vet inte om han gör det fortfarande. det såg helskoj ut men han verkade gilla det helt och hållet.

klä in sängen så blir det lite mysigt ibland önskar jag att jag hade en lika mysig säng som wiggo med sänghimmel och allt, kanske dags för renovering *skrattar*

kram på er!!!! ;o)
 

Artiklar från Familjeliv