Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

/ eller\\?!?!?

Skrivet av Theas mamma, alias Lillblomma
Hej Alla!
Har fått bastning för att vår sida inte går att läsa med vissa browsers. "För att slasharna är åt fel håll."
Men jag blir osäker på VILKA slashar. Jag kan ju inte bara vända på allihop...
I "vanliga" avslutskommandon ska det ju vara slash, typ , men var ska det vara "backslash" då?
Har nån tid och lust att ta en titt på vår sida och koden? Adress i infon.

(Och jag är nybörjare, så det finns säkert massor av andra konstigheter med...)

//A
Svar på tråden: / eller\\?!?!?

Så här:

Skrivet av  Miriam med David och Ella
Du har skrivit länkarna så här:
Lilla Familjen Blom

Men det ska vara så här:
Lilla Familjen Blom

Rätt: text/familjen.htm
Fel: text\\familjen.htm


och har du skrivit på rätt sätt.
 

Tack, och ett förtydligande bara..

Skrivet av  Theas mamma, alias Lillblomma
Då ska alltså alla sökvägar skrivas med / ("Shift + 7")för att det ska bli rätt?
Ska be min kompis med konstig browser testa... Sen är det väl bata att börja ändra...
Mååånga dokument är det ...
Suck!
Men super tack för hjälpen!
//A
 

Det här är kanske lite överkurs för mig

Skrivet av  Lotten
Alltså jag har ingen aning om slasharnas betydelse för hur en sida kan visas i olika browsers men det jag hittar när jag kollar är t ex

foton\\DSCN3769.JPG

ska nog vara
foton/DSCN3769.JPG

så heter länken till bilden på första sidan man kommer till. Den fungerar i Opera men inte i Netscape, Mozilla eller Firefox som alltså måste vara känsligare för slashar åt fel håll.

Det är samm med länkarna till olika sidor. De verkar heta:

/text\\bilder.htm
/text\\m0.htm
/text\\f0.htm

osv. De bör nog se ut så här för att fungera:

/text/bilder.htm
/text/m0.htm
/text/f0.htm

Hoppas du blev lite klokare av detta.
 

Samma svar som Miriam men \\ försvinner i svaret

Skrivet av  Lotten
Alltså mellan mappen och filen har du nu en \\ som ska vara en / (vilken syns i svaret).