Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns någon här?

Skrivet av NettanN
Finns ni här trots att ingen skriver?
För er som inte känner mig så har jag en dotter som heter Sabina. Hon är 8 år och har en CP-skada. I våras började S äta Lamictal efter att ha gjort ett EEG pga hennes fruktansvärda raseriutbrott. Hon har ätit 25 mg morgon och kväll i drygt 5 mån nu, och hennes utbrott har blivit lättare men dyker fortfarande upp. Så häromdagen så fick hon ett annat slags anfall i skolan. Det såg ut som hon satt och dagdrömde men när hon inte svarade på tilltal gick fröken fram till henne och ropade på henne, tog henne i famnen och då började S skaka lite, dregla och blev blå i ansiktet. Sjönk sen ihop och var jättetrött efteråt och kräktes. Vi fasade för denna dag, väntade att den skulle komma men blev chockade ändå. Vi är nu livrädda för att släppa henne ur sikte ifall något skulle hända när hon är ensam. Berätta ni som har lite äldre barn med epilepsi, hur gör ni? Får de vara ensamma hemma? Låter ni dem cykla själva till kompisar? Vet inte hur vi ska hantera detta. Man kan ju inte ha 24 timmars tillsyn bara för ett enda epilepsianfall, eller?
Svar på tråden: Finns någon här?

jag svarar sent

Skrivet av  minette
hej jag har en 10 årig son som får raseri utbrott och vanliga frånvaro atacker han har även haft anfall med kramper,han har en hjärnsynskada som dom tror retar så att han får anfall men till saken, vi låter honnom vara ensam hemma kortare stunder och han cyklar till kompisar ,medicineringen fungerar bra han får 150mg lamictal,skola och kompisar vet om att han har ep,det jag är orolig över är att han har blivit ganska tjock ,kan det ha med medecinen att göra
 

Artiklar från Familjeliv