Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur gamla var era barn

Skrivet av Mamma till snart tonåring med ep
när de tog sin medicin själv?
Svar på tråden: Hur gamla var era barn

medicin

Skrivet av  mini
min son är 11 och han tar inte själv det är ett himla tjatande för att han ska ta den
 

länge

Skrivet av  lene
hon har en stuktur i sitt tänkande som gör att detta är enkelt att komma ihåg morgon o kväll , har en dosset .Jag tror att hon var nog 11 år när hon började själv utan att jag sa till. Men jag kollar den senare på kvällen , och morgon är det jag som ger den då jag gör frukost åt oss innan skolan,
 

Dosett har vi också

Skrivet av  Mamma till snart tonåring
...den är ju ett måste för ens egen del också :)
Tack för svaret.
 

Tack för svaren

Skrivet av  Mamma till snart tonåring
Här är det ju så att jag har hela ansvaret eftersom han är lite nonchalant inför sina mediciner. Om jag tjatar riktigt så kan han komma i håg det själv någon enstaka kväll. Jag längtar efter lite motivation från hans sida, men det kanske är för mycket begärt, än.
 

tror att--

Skrivet av  lene
det är lite tonårstrots med , nu vet jag inte hur din sons handikapp ser ut, Men om jag tänker på min egen dotters värld så är den lite mer begrånsad än vanliga -- tonåringars . Hur ska man då tonårstrotsa ,,för det ska man , Hon fixr som jag skrev detta med medicinen ,men har sina trots på andra lika enkla plan Hårtvätt bad ,,nej sägaren och varför som alla tonåringar,, och det är tur,,Kan ju vara så att din son kan fixa detta hur bra som helst men lite trots skadar ju inte,,,
och då må de ju va hänt .Man tänker lite omvänt med dessa barn tur att dom trotsar,,tror du man kan lägga in det på tonårssidan,,,
 

Artiklar från Familjeliv