Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Risk för kramp?

Skrivet av My med Flisan
Hej på er!
Ny på den här sidan... Jag har en dotter på snart 6 år som har en kraftig utv.störning och autism. Vi har nyligen gjort ett EEG på henne som visade att hon hade viss epileptisk aktivitet i hjärnan. Jag har aldrig märkt någonting av att hon skulle ha epilepsi.Inga kramper. Nu blir jag lite orolig när jag läste en del inlägg här inne. Finns det risk för att min dotter kan få kramp anfall fast hon aldrig haft det förut? Hon äter nu Lamictal. Hennes läkare har inte sagt något om ev. kramper eller talat om vad man ska göra om hon får ett anfall.
Tacksam för svar
Mvh My
Svar på tråden: Risk för kramp?

Det finns

Skrivet av  Rufstrollets mamma
väl alltid en viss risk, men enligt min sons neurolog finns det många som har epileptisk aktivitet utan att någonsin få kramper. Om det var någon större risk för detta hade säkert er läkare sagt det. Sedan är ju kramperna i sig inte farliga, så OM det skulle hända är det ju bara att se till att hon inte slår sig och sedan kontakta läkare. Men det kan ju som sagt mycket väl hända att hon aldrig får någon kramp. Men prata med er läkare om du är orolig. Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv