Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nervös vid avslutande av medicin!

Skrivet av Orolig mamma
Är det någon som har erfarenhet av att avsluta medicinering efter två års krampfrihet. Jag känner mig jättenervös över att vår son nu ska prova att vara medicinfri, har sett medicinen som vår stora räddning och nu känns det jättejobbigt att behöva gå med oro igen!
Någon som har positiva/negativa erfarenheter kring detta??
Svar på tråden: Nervös vid avslutande av medicin!

Förstår dig

Skrivet av  CS
Hej!
Jag har tyvärr ingen erfarenhet men kan tänka mig att du är nervös. Vi är precis i första änden av de två åren- hoppas vi. Vår dotter har precis börjat medicinera och läkarna sa att hon bör äta medicinen i två år även om kramperna nu verkar ha slutat. Kan tänka mig att det känns oroligt när man slutar med medicinen men jag hoppas och tror att det går bra!
 

Ja det är nervöst

Skrivet av  Mamma till *I*
Vi fick ju tyvärr börja om efter ett år utan medicin men ser nu fram emot att få sluta igen då han nu varit krampfri över ett år. Jag hoppas i alla fall att han ska få sluta någon gång...
det är jobbigt det här med medicinerna..uärk
Men bra att de finns när det behövs.
 

Ja, det är ju nervöst

Skrivet av  Mamma Rosa
jobbigt om det händer något, men idag är ju flickan så stor, 13 år, så det är inte riktigt lika oroligt idag. Min flicka slutade medicinera i måndags, så det är ju för tidigt att säga något än. Hon har varit anfallsfri i 2 år och tre mån.
 

Artiklar från Familjeliv