Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Appropå om omegorna gör någon verkan -igen

Skrivet av Åssi
Jag skrev förut att vi inte tyckte det blev någon skillnad på vår kille med eller utan omega tillskott... men nu har det nog hänt något :-))) Han har fått Eskimo kids i ca 3½ månad nu. Det har kanske inte just skett så mycket med språket (uttalsproblem) men han verkar mer fokuserad, har lättare att få ihop orsak/verkan osv... Hm, det låtter jätteluddigt men både min man och jag har märkt det :-)))
Svar på tråden: Appropå om omegorna gör någon verkan -igen

Jag förstår

Skrivet av  Anna & Sebbe
det skedde samma här! HAn blev mer fokuserad, bättre koncentration. Så läckert aatt se framstegen! =)
 

Visst händer det något

Skrivet av  Britt
Min dotter som har DS fick en flaska Udo\'s choice av sin skolläkare. Upplever att hon är mer med på noterna o har lust att prova nya saker på ett sätt som hon inte gjorde förut. Ndg språket vet jag inte riktigt. Men en kamrat till Sara som vägrat prata i skolan (i 9 år!), fastän hon pratar överallt annars - och som också fått oljan har öppnat upp o börjat prata lite i skolan också. Hon kan ha fått ngt annat tillskott också, vet inte säkert, men det är en otrolig förändring!
Så nog händer det saker, och som med det mesta så händer det lite olika för olika personer.
 

Hur gamla är era barn?

Skrivet av  jaggelijag
Killens son e 8 och pratar sämre än min 4 åring =(
Omega? Kan det hjälpa?!
All info önskas!!
 

På Toves hemsida finns info

Skrivet av  Pernilla B
På www.hypophysis.net/Tove under rubriken Tecken- och talträning har jag samlat allt jag fått lära mig om essentiella fettsyror, omega 3 och 6 och allt vad det heter.

En sak är säker - många barn med dyslexi och dyspraxi (språkstörning) har blivit hjälpta av omega 3 och 6. Sen funkar det kanske inte på alla, men man kan ju alltid testa och bilda sig en egen uppfattning.

Tove fyller snart 4 år och säger knappt någonting. Sen vi började med efalex nov 2002 (under 3 mån även eye q) har jag märkt att hennes koncentration och inlärningsförmåga har ökat markant. Hon kan ta en instruktion utan att tappa fokus, försöka fler gånger utan att tappa tålamodet osv. Hon är också gladare och mår bättre och lär sig därför också mer.

Så jag fortsätter ge henne efalex. Jag märkte ingen skillnad när vi provade eye q under 3 mån så jag återgick till efalex igen. Eye q är nämligen dubbelt så dyrt som efalex.

Allt detta står på Toves hemsida, plus en hel del länkar i ämnet. (Tack Carin för researchen!)
 

barn med DS...

Skrivet av  Lotta
hejsan min son har ds och jag blev nyfiken på omegorna. Kan du inte berätta mer om detta... Har det fungerat för din dotter?
Vart får jag tag på dom? Finns det några studer?
Vem är profs på detta och kan hjälpa mej?
 

Artiklar från Familjeliv