Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skåneträff fredag 4/6

Skrivet av Lilla My, fika och pratsugen
Om någon mer vill komma med, så träffas vi utanför Form och Design center, på Lilla Torg, i Malmö.
-Tess, jag meilade dig med.
Svar på tråden: Skåneträff fredag 4/6

Vilken tid? (imt)

Skrivet av  Malla
-
 

Klockan 10.00!

Skrivet av  Lilla My
Ursäkta, Malla! Kan du, så är du hjärtligt välkommen, gärna med bäbis, *ler*.
 

Så snabbt två timmar går!!!

Skrivet av  Lilla My
Det var jättekul att träffa dig,Tess. Tänk vad vi hade mycket att prata om... Synd att inte fler bor nära och bra, i södra delen av Sverige... *ler*.

Kanske någon mer vill träffas nästa gång? Det är bara att hänga på! Eller själv lägga ut en fråga om fika.
 

Jag kände

Skrivet av  Malla
det som att jag och pluttan behövde en lugn förmiddag. Vi har flängt runt på grillkvällar, skolmöten etcetera hela vecka så det fick bli en lugn fredag. Vad kul att ni hade det trevligt! Jag kan kanske hänga på en annan gång. Tack för inbjudan!
 

Skulle vara kul att träffa

Skrivet av  Lilla My
dig och lilla pluttan... hur snabbt växer en som är minst av så många syskon? Väldigt långsamt, eller alltför snabbt?

Är ngn ifrån er familj iväg på helgen för större barn med språkstörning, i Nyköping( om jag minns rätt)?
Jag var i valet och kvalet. Kunde inte bestämma mig för hur jag skall definiera mina stora barns svårigheter. Och åldersgränsen var 10 år, tror jag.
Min tioåring tycker inte själv att han har några svårigheter längre. Dessutom var det så ovisst här hemma...
Jag pratade med Sofie på projekt barn med språkstörning, och det blev visst fulltecknat tidigt, med många familjer på kö om ngn skulle lämna återbud.
Har de ekonomi till det, så vill de köra en ny familjehelg med/kring stora barn nästa år.

Kram,
 

Vi orkar

Skrivet av  Malla
inte riktigt med det just nu. Vi har haft så mycket under vintern och våren i och med att vår äldste fick diagnosen atypisk autism plus att vi fick en liten till. Sedan har vi haft många möten och turer kring var vår språkstörda dotter ska gå högstadiet. Nu har hon dock fått plats i en kommunikationsklass i en annan kommun. Vi väntar bara på klartecken att vår kommun betalar skolgång plus taxiresor. Vi har inte orkat engagarea oss stenhårt i nätverk, träffar med mera utan det får tills lillan växt till sig lite.
 

Jag förstår precis!

Skrivet av  Lilla My
Jag är full av beundran bara att ni har skaffat den lilla!
Finns det ingen möjlighet att pojkens kurator på hab kan hjälpa er med flickans taxiresor? - Visst har de väl kurator på hab?

Natti natt...
 

Ja verkligen..

Skrivet av  Tess
...för mig som knappt träffat någon annan förälder i min sits var det oerhört givande och jag känner att det gav mig massor av mental energi att få höra nån som har så liknande liv på många punkter.
Malla, häng på nästa gång, det är trevligt md flera!

Kram Tess
 

Artiklar från Familjeliv