Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sakta men säkert.?

Skrivet av Nina & Noah (med fyran)
Har skrivit lite här tidigare i år. Noah blir 4 år i juli. Han är ett prematurt hjärtbarn som pratar jättelite, för att köra den korta versionen då...

Noah har nu fått gå i en barngrupp hos logoped sex träffar under april - maj. De har jobbat med tecken som stöd. Noah har inte varit så intresserad av att teckna själv, men det börjar komma en del tecken iaf. Ettåringen har snappat upp det där med tecken rasande snabbt och tecknar bla äpple, katt och hund *impad*! Noah pratar ändå mycket, men det är ofta svårt att förstå vad han säger. Ord som du, min och mig har han nyligen börjat använda, men däremot inte jag.

Vi hoppas att han ska få fortsätta i barngrupp till hösten, men det tar sådan tid att åka till alla sjukhusbesök. All tfp sätter sina små spår i ekonomin. Jag kikar iaf in här och läser ofta, men skriver sällan.
Svar på tråden: Sakta men säkert.?

Tecken

Skrivet av  Ann m Frida 021021
har vi också börjar lite smått med, jag tror säkert det kan göra underverk för barnen. Jag ska även gå en kurs i höst om Hanen-metoden för att stimulera barns språkutveckling. Hoppas det kan ge något! Har du fått information om det?

Ann
 

Artiklar från Familjeliv