Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stamning!

Skrivet av Eeyore
Någon som har tips om vad man kan göra :)
Svar på tråden: Stamning!

Tyvärr,

Skrivet av  Lilla My
men berätta gärna lite mer, så blir det lättare att svara, för den som nu vet, :).

I väntan på svar, så kan du själv söka på ordet stamning, på sök-knappen högst upp på sidan. Genom den kan man få OTROLIG mängd information!

Vill du prata om hur jobbigt eller tungt det känns på ngt sätt, så skriv det! Även om man inte har barn med just stamning, så kan man känna igen sig i olika situationer.

Har ni kontakt med en logoped? Står i kö? Vad jag förstår så brukar de ge hjälp och stöd till föräldrarna så att föräldrarna hittar ett bra sätt att hjälpa sina barn.

Kram, så länge
 

Det är något som har börjat nu

Skrivet av  Eeyore
En dag när han kom från dagis så stammade han lite
Han gör det inte alltid.
Det kan bli
Mamamamaa älskar ..... och bububububusa sängen...
Vi har varit hos Logoped en gång ska dit i höst

jag tänkte inte på sökmotorn bra det ska jag söka på sedan :)
kanske är detta något som gör över under sommaren
annars har jag mail till logopeden och kan fråga henne med kanske :)

tackar för svaret
*kram*
 

Oftast är stamning visst bara

Skrivet av  Lilla My
tillfälligt! Som tur är. Men man skall ju ta sig igenom den tiden med... här har varit många bra trådar och inlägg om stamning, så det blir nog bra sommarläsning.

Ha det bra!
Nu skall jag organisera mina barn lite, vi hoppas få tag på en studsmatta, och därmed lösa frågan; "Vad ska jag gööööra då?", när de inte får sitta vid datorn mer.
Kram,
 

Inget tips,

Skrivet av  Nilla
min dotter som är 6 år har också börjat stamma helt plötsligt för några veckor sedan. Ibland blir det värre och det tar lång tid för henna att säga vad hon vill ha sagt. Hon har stammat någon kort period tidigare, kanske runt 3-4 års ålder, kommer inte riktigt ihåg. Då gick det över av sig själv efter några veckor. Hon har alltid pratat väldigt bra, började prata tidigt och använder gärna svåra ord, så jag vet inte riktigt vad det beror på. Ska också söka på funktionen här och se vad som skrivits tidigare.
 

Artiklar från Familjeliv