Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga som kanske inte passar här men...

Skrivet av Miras mamma
jag vänder mig till er i alla fall för att kanske få lite hjälp på traven. Jag bor utomlands så innan jag ger mig in i en läkardiskussion så vill jag söka mer info på svenska!

Jag har en dotter som är snart 4 år. Hon har ett jättestort ordförråd och pratar mycket men ganska sluddrigt. Eftersom jag dessutom tycker att hon ofta luktar lite illa i munnen (hon har ofta lite vit beläggning på tungan) så har jag funderat över om det kan vara något med ex tonsillerna. Hon var på 3-årskontroll hos tandläkaren innan vi lämnade Sverige i april och det är inget fel med hennes munhygien. Jag nämnde det för honom men han bara viftade bort det och sa att han aldrig hört talas om ett barn med dålig andedräkt! (konstigt svar va\'?)

Nåväl, nu berättade en kompis för mig nyligen att hon känner en liten grabb som pratade sluddrigt och när de tog bort (?) tonsillerna så blev allt frid och fröjd.

Så, nu undrar jag om någon av er känner till något om detta?

Jag hoppas att ni inte tar illa upp över att jag frågar här. Mitt problem är ju inte så allvarligt...
Svar på tråden: En fråga som kanske inte passar här men...

Att hon luktar illa i munnen

Skrivet av  Anina & Steffen
kan bero på att det kan finnas fickor på mandlarna (tonsilerna)där mat kan samlas. Det har jag och det luktar inte något vidare.
 

Artiklar från Familjeliv