Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lördag............

Skrivet av NillaN m. M99 & L03
Vi ska ha städdag uidag, de e mulet & grått ute, så barnen e i full gång med lek & bus & skratt....*S*
Pirre har redan börjat städa & jag ska med de snart... sen ska vi ut & gå sa vi efter lunch.

Ikväll lämnar jag min familj, för att gå på partaj. Jag ska ut med bästa vänninnan på ett dansställe..ska bli jätteskoj då de var ett tag sen jag var ut i svängarna,,,,,,,

Vad ska ni andra göra en lördag som denna?
Svar på tråden: Lördag............

Det är så

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.23
tråkigt att städa men skönt när det är gjort *L* Idag skall vi packa inför resan, ta det någorlunda lugnt. Tänkte ge mig ut på en promenad strax för att handla filrullar m.m.

Sedan kommer Lina med Elin & Adrian hit på fika och barnen får leka lite :-)

Kram!
 

Filrullar?

Skrivet av  Lina m. Elin & Adrian
VAD är det?! ;o)
Inte konstigt att du inte kom hem med några....
 

*S*

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.23
Du är vaksam du ;o) Har du aldrig hört talas om filrullar!!:)Det är det nya nu *S*
 

Vi städar...

Skrivet av  Jeanette m Edwin -97 & Olivia -99
också här hemma *s*. Jag började iofs igår och röja och dammsuga och fixa toaletterna och nu idag ska vi bl a torka golven.

Jag lämnar faktiskt det till maken för om en timme ska jag till frissan och göra mig fin i håret. Hade bokat in en tid på tisdag för klippning och toning, men så ringde hon igår och undrade om jag kunde komma idag istället för det körde ihop sig mycket för henne nästa vecka. Självklart sa jag då!!! *s*.

Ikväll ska vi på fest Andreas och jag, det är en cykelfest här i vimmerby där man cyklar runt till kända och okända människor. Först ska vi servera förrätt här hemma, sen ska vi vidare och äta huvudrätt någon annanstans och till sist efterrätt på ett tredje ställe. Kvällen avslutas med "fest" i någon lokal. Vi vet inte ännu vart vi ska efter förrätten och huvudrätten så det blir en spännande överraskning ikväll. Det är totalt 100 pers med på hela festen. Vi var med även förra året och hade jättekul!!! Så det hoppas vi på ikväll med.

Ganska fullspäckad lördag med andra ord. KRAM!
 

Får man hänga på

Skrivet av  Anina & Steffen
eller så kan du ha skoj för mig med.

Vi hade tänkt gå ut ikväll, men som vanligt när min mamma och pappa ska vara barnvakt så blir pappa "dålig". Blir bara så ledsen när det är så.
Han fick reda på tisdagskvällen att vi ville ha barnvakt från lördag kväll till söndag eftermiddag. På onsdagen så stannade han hemma från jobbet för han började känna sig lite dålig.

Så jag och Steffen sitter här själva, för Morten jobbar och sen ska han hem till några bekanta och hjälpa dom med en grej. Passade på när vi ändå inte kunde gå ut. *som om vi någonsin kan det :o( *

Imorgon ska Steffen på skridskoskola och sen ska Morten jobba över på jobbet.

Trist värre med andra ord.
 

Lugnt och skönt

Skrivet av  Anna med Linnéa 30/7
Här har jag städat och fixat lite. Satt just och kollade in en del jag ska köpa på Ikea. Är i fullfärd med att planera lite uppfräschning av vårt sovrum och Linnéas rum. Börjar nog måla mm nästa vecka eftersom det är höstlov här då i skolan och jag tänkte sluta tidigt några dagar.
Ikväll ska vi bara äta gott och mysa hemma. Pelle har varit iväg med sina kompisar och spelat golf sedan igår.
 

Hur ska ni måla?

Skrivet av  Linda ,David -97 o Adam-99
Vi tänkte också göra om i vårt sovrum, men har lite svårt att bestämma mig...*hrm*
Vad ska ni ha för färger? Berätta!
Funderar på att måla/tapetsera en varm röd fondvägg och resten av väggarna blå..men vet inte riktigt...*velar*
 

Party,party.....

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
det skall jag!
Hoppas du får skit kuuuuuuuuuuul!
 

Idag har vi...

Skrivet av  Lina m. Elin & Adrian
varit iväg till Backaplan och köpt lite nya kläder till Elin samt lite presenter till en alldeles nyfödd liten kille och hans bror. Ska få snuffa lite bebis imorgon :o)

Jag och Elin har precis kommit hem från Anna och Victoria. Det var ett tag sedan vi sågs, båda har haft fullt upp med jobb/skola och barn.

När barnen har lagt sig ska jag och Erik äta lite räkor och bara mysa och njuta av att vi äntligen har en hel helg tillsammans!

Fortsatt trevlig lördagkväll, kram!
 

tja..lördag kväll

Skrivet av  Linda ,David -97 o Adam-99
..här har vi hållit barnkalas idag, David fyllde 7 år i torsdags. Det var rätt livat kan jag säga trots att det inte var så många barn...
Sedan var vi ut och åt pizza och nu väntar myskväll med bastu och robinsson (bara barnen lagt sig) :-D!
Hoppas du har kul nu NillaN!!
 

Artiklar från Familjeliv