Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag måste nog vara tokig OT

Skrivet av Anina & Steffen
När man inte har några pengar så hittar man en massa saker som man vill köpa.
Men nu när jag har pengar så har jag varken lust eller ork att shoppa. *mysko*

Har 1300 kr kvar av dom 1600 kr som jag från början.
Funderar på att ta jobbakompisen och sticka iväg till Göteborg och kolla.
Svar på tråden: Jag måste nog vara tokig OT

Som vanligt så tappar jag ord

Skrivet av  Anina & Steffen
hoppas ni kan stå ut med detta.

Som jag hade från början skulle det vara.
 

Nu....

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
blev det nån resa till Göteborg???
Det et ypiskt att man inte hittar nåt när man har pengar ;0)
 

Nix *långt och bittert*

Skrivet av  Anina & Steffen
blir så besviken på min pappa.
På tisdagskvällen fick han reda på att vi vill ha barnvakt den helgen det gällde. På onsdagen så stannade han hemma för han kände sig "dålig".
Så vi fick strunta i alltihop

När jag på lördagen frågade hur det var med honom så säger han att det inte var så farligt. Och att han hade mått dåligt för att det var extra kallt på hans jobb den dagen.

Sen så kom han förra helgen och frågade om inte vi skulle varit iväg i månadsskiftet. Men vi hade ju flyttat fram det och struntat i göteborg. Tänkte att vi kunde gå ut hemma istället och komma hem och sova hemma för att dagen efter ta Steffen till skridskoskolan. Då hade dom (min mamma och pappa) ju kunnat sova över.
Då säger min pappa att det spelar inte någonroll för han hade inte sovit över iallafall.

Så nu struntar jag i att fråga mina föräldrar om dom kan vara barnvakt så att jag och Morten får avlastning.
Min mamma lovade dyrt och heligt när det blev tal om stödfamilj till Steffen, att det skulle vi inte behöva. Dom skulle minsann ställa upp. *Skitsnack*

Hon lovade att hon skulle komma och hjälpa till med att rensa ogräs i rabatterna när jag var sjukskriven i somras för utbrändhet och hon lovade Steffen på hans födelsedag att hon skulle komma ut och spela bingo med honom på bingospelet han fick i födelsedagspresent. Ogräset är fortfarande kvar då jag inte orkade ta det och lyckligtvis så minns inte Steffen vad mormor har lovat.

Så nu skiter jag i dom. Känner inte riktigt för att dom ska komma hit och fira jul med oss. Men vad gör man inte för barnens skull.
 

usch...

Skrivet av  Jenny med Michelle-99 och Leo 22/6
... förstår att du känner dig bitter på dina föräldrar,synd bara att dom inte inser vad dom går miste om genom att missa så mkt av sitt barnbarns uppväxt,den tiden får man ju aldrig tillbaka...

Kraaaaam på dig
 

Dom har missat mycket

Skrivet av  Anina & Steffen
för dom har mer eller mindre skitit i alla barnbarnen.
Det är bara syrrans två äldsta söner som dom har brytt sig om.
Mina barn har aldrig varit hemma hos mormor. Jo förresten en gång för 3 år sedan då min mamma fyllde 60 år. Jag har inte heller varit där sedan dess. Det är alltid pappa som Steffen har varit hos när han har blivit passsad.
 

Artiklar från Familjeliv