Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här-söker kompisar

Skrivet av lys
Hej!

Jag är 38 år och har alldeles nyligen blivit ensam med 3 underbara tjejer i åldern 1, 3 och 8 år. Sambon fick välja mellan flaskan och oss. Det blev flaskan. Just nu känns det bara fördjävligt, men samtidigt så skönt att för en gångs skull sätta ner foten och markera var gränsen går. Men, någonstans känns det tomt. Har en del kompisar med barn, men tycker nu att det skulle kännas skönt att umgår med någon annan ensamstående mamma eller pappa. Vi bor på Söder i Stockholm. Ja, finns det intresse att hitta på något så berättar jag gärna mer om mig själv och barnen.
Det här var svårt att skriva....................

Kram en ledsen men fast beslutsam tjej
Svar på tråden: Ny här-söker kompisar

Hej lys!

Skrivet av  Pojkmamman Sthlm.
Välkommen hit,här kommer du förhoppningsvis inte att känna dig ensam.Jag känner igen mig i det du skriver och du får gärna maila till mig om du vill.Jag är 35 år o ensamstående mamma på heltid till 3 underbara pojkar.En av barnens pappor hade problem med alkohol.

Styrkekram till Dig men kom ihåg:du har redan gjort ett dunderjobb genom att ställa honom mot väggen!

Adress o lite mer om mig finns i min info.KRAM!
 

Glad

Skrivet av  lys
Hej pojkmamman!

Ja, lite killar i vårt tjejhus vore toppen!!!!
Blev jätteglad när jag tidigare idag såg att du svarat. Har haft nåt strul med inställningarna, men jag mailar dig.

Kram
 

Hej Lys

Skrivet av  Pappa S
Vill bara gratulera dig till att ha tagit ett nödvändigt steg. Jag har upplevt en liknande grej och det var ett helvete innan jag tog steget, i mitt fall var det hon som drack. Visst kändes det tomt och jävligt från början, men vilken skillnad i livskvalitet det blev.
Kram på dig och lycka till.
 

tyst i huset

Skrivet av  lys
Hej och tack!

Ja, så här när alla 3 tjejer somnat och endast jag är vaken känns det oerhört konstigt. Ingen att undra över. Och det som nästan tog all min tid förut. Idag kom han över för att hämta sin laddare och det var en människa jag inte känner. Han var borta. Ingenting kvar av den goe man jag en gång såg där bakom kulissen. Det är så jävla tragiskt att se. Han erkänner inte sitt alkoholproblem alls. Kommer att göra allt för att jag ska framstå som en idiot inför soc. Konstigt att alla som undrat, av hans familj och gamla vänner, hur det varit med hans drickande inte kan finnas nu. Ingen vågar säga någonting. Pratade med soc idag igen, grät i telefonen och sa, vem ska tro på mig? Vi kan det här, sa hon. Och vi tror på dig. Kändes i alla fall skönt.
Imorgon ska han träffa sina två tjejer. Vara här hemma ensam med dem. Jag hatar att han ska komma in här nu, men det är fortfarande hans lägenhet så det finns inget val. Får väl bita i det sura äpplet tills bostadsproblemen är lösta.

Mitt i allt känner jag mig nu stark och fri. Någonstans där inom mig börjar jag titta fram igen. Det var längesen.

Tack och kram
 

Hej

Skrivet av  rita
jag är också 38 år gammal och blivit ensam med min son som är 10 månader. Min sambo valde också flaskan framför familjen. Jag har varit ensam i två månader nu, visst saknade jag honom i början, MEN han ville ju verkligen inte komma ifrån spriten. Och VI har det så skönt nu, utan alla fyllebråk, fylledelerium som han fick och all oro. Du gjorde absolut rätt i att lämna din sambo.
 

Vill gärna ha kontakt

Skrivet av  Jenny
är nyskild från en man med diverse problem som gått ut över familjen - men vi kom undan i ganska god tid och hoppas också på att mannen nu kan få hjälp via socialen innan det hinner gå ännu längre....

Jag har två barn i förskoleåldern och ett på väg, och är relativt ny i Stockholmstrakten så jag träffar gärna andra ensamstående föräldrar. Jag har ingen anonym mailadress (vill gärna vara anonym ån så länge....)så kanske du vill skriva din här?

Jag är just nu väldigt trött efter allt som hänt vår familj på kort tid, men det finns inga andra alternativ än att nu försöka göra barnens tillvaro trygg och glad även om jag får göra det mestadels på egen hand. Det ska nog gå bra, till slut:-/

Träffar gärna er andra också som svarade på lys inlägg!
 

Artiklar från Familjeliv