Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Familjerätten i morgon..

Skrivet av Linda
Usch, jag har en stor klump i magen, vet att det kommer att bli sååå jobbigt!! :o(
Och jag som tänkt vara så förberedd, har helt plötsligt INGENTING uppskrivet!!! Skulle ju ha antecknat alla dumheter och strul som varit..

Ja ja.. Vi får se om X:et står fast vid sin briljanta idé om att dela på barnen så att ett bor hos honom och ett hos mig.. *deppar*
Svar på tråden: Familjerätten i morgon..

lycka till

Skrivet av  Pappa S
Kan förstå att du har en stor klump i magen, personligen tycker jag att hans idé om att dela på barnen är otroligt dum, vem vill dela på sina barn, finns här någon som skulle velat växa upp utan sina syskon. Och du försök att skriva dagbok, den kan bli värd mycket i framtiden. Jag är precis på väg in i en vårdnadstvist och då är dagboken guld värd.
Stor lycka till kram på dig.
 

Jag påbörjade att skriva..

Skrivet av  Linda
Iaf när han hade barnen, hur han träffade dom och om det var något speciellt som dök upp.. Men kraften tryter.. :o(
Och ja, jag känner som du. De har redan "mist" en förälder och en familj, inte ska de behöva "mista" varandra oxå. Det skiljer bara ett år mellan dom, så de har ju sån otrolig glädje av varandra. Speciellt just nu.. Men jag vet inte vad familjerätten tycker om hans briljanta idé. Jag är rädd för att de inte ska tycka att det är så illa som jag tycker..

Tack för kramen, den lär behövas!!!
 

Lycka till imorgon!

Skrivet av  Ziggy
Var stark för barnens skull!
Och du....även om jag inte har erfarenhet av familjerätten själv så kan jag inte tänka mig att någon vettig människa i världen kan tycka att det är en bra idé att sära på två syskon. Om dom inte reagera på det och direkt avfärdar det som vettigt alternativ när pappan lägger fram det så är dom i mina ögon fullständigt inkompetenta.... så det ordnar sig nog. Kan bara rent hypotetiskt se några "specialfall" då det skulle vara motiverat och för barnens bästa att göra så.

Det går nog bra ska du se.....lycka till igen!
 

Du behöver inte vara orolig

Skrivet av  Rita ensam m 3
att syskonen ska delas. Har haft den diskussionen också, och jag vet att det är extremt sällsynt att FR eller TR anser att det bästa är att dela syskonen, så på den punkten kan du vara lugn.
 

Artiklar från Familjeliv