Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

NY

Skrivet av Ny och anonym
Är jag den ända som trots att jag givetvis älskar mina barn vill att pappan ska ta mer ansvar så jag kan få en chans att komma ut och träffa någon ny?

Jag menar att jag inte vill leva som ensamstående mamma hela mitt liv!!
Svar på tråden: NY

Du är inte ensam

Skrivet av  Pappa S
Jag förstår dig,det är inte enkelt att träffa någon och framförallt inte att inleda en relation när man har barnen jämnt. Det är inte alla förunnat att ha tillgång till barnvakt. Jag har också ett ex som skulle behöva ta mera ansvar för sina barn, så jag tror mig veta hur du känner.
 

Ja

Skrivet av  Ny och anonym
det är inte så att jag inte vill ha dem utan det vill jag ju såklart!!
har dem mest med men när pappan väl har dem så låter han dem ringa i tid och otid för att jag ska lösa alla problem år dem. Han kollar även hela tiden vad jag ska göra!!
 

hmm

Skrivet av  Pappa S
det låter som att din och min situation ser rätt lika ut.
 

vill och vill...

Skrivet av  elisa
det är klart man kan önska men verkligheten kan se annorlunda ut :-/
finns det ingen annan som du litar på som kan vara barnvakt? har du testat att spana på nätet?
Jag är helt ensam med 2 barn och har datat ett par killar som jag träffat genom nätet och har nu något stort på gång med en drömkille så det är inte omöjligt.
 

spännande!!

Skrivet av  Ny och anonym
Var hittar man dem?
 

ett bra ställe..

Skrivet av  elisa
iaf som jag tycker är bra är msn.se matchdating där man kan söka bland dom som har annons. Annars har jag hört att vildawebben.se (rätt adress?) och spraydate.se är ok.
 

mötesplatsen.se är en annan

Skrivet av  M
men jag gillar vilda webben här har jag en dejt på gång. Som kanske kan bli något. Har pratat länge nu i telefon och vi ska försöka få ihop en dejt snart. Spännande. Men har även haft några dejter som inte alls varit något att satsa på. Som inte alls känts rätt men det är trevlig att få komma ut och fika i alla fall och känna sig lite attraktiv även om det inte är ömsesidigt så lycka till. Man får kyssa många grodor innan man får en prins.
 

Artiklar från Familjeliv