Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åh va jag känner mig trött

Skrivet av M
det är ett h..vete att vara ensamståend även om det bara är varannan vecka. Men det är ekonomiskt tungt och ingen hjälp får jag från exet som jag för övrigt inte har pratat med sedan i maj.

Dottern kom förbi på jobbet med ett inbetalningskort som var på 820:- och 500;- i kontanter så tycker pappan att jag ska betala resten för det gäller en resa med handbollen.

320:- är ju inte så mycket. Men jag har nog med utgifter ändå när det gäller barnen. Jag har barnbidraget och då ska jag enligt pappan betala allt. Så det är kläder, skor, försäkringar och de växer så det är mycket nytt inför hösten. Och jag har precis shoppat upp hela barnbidraget denna månad på nya kläder till dom och på det kommer sonens försäkring. Och så har han mage att skicka sin dotter med detta.

Jag skrev en lapp, la i ett kuvert tillsammans med inbetalningskort och peng. Att detta får han fixa själv.

På söndag åker han och hans nya utomlands så där finns det pengar men att betala kläder mm till sina egna barn det går inte.

Han har flyttat in i hennes lägenhet tillsammans med våra 2 barn varannan vecka och hennes dotter. En 3:a hyresrätt så det är billig månadshyra dom har. Till skillnad mot min dyra bostadsrätt.

Så jag blir så trött, känner mig helt slut faktiskt har dragit med hosta och snuva i snart tre veckor.

Klagolåt - men det är skönt att skriva av sig.
Svar på tråden: Åh va jag känner mig trött

Jomen

Skrivet av  Nettan
om ni har varannan vecka så ska han också stå för hälften av alla utgifterna.
 

Ge honom hälften...

Skrivet av  Ziggy
....av barnbidraget och sen delar ni alla utgifter rakt av mellan er två. Då blir det så rättvist som det någonsin kan bli om ni i övrigt har 50/50 med boende etc.
 

Artiklar från Familjeliv