Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

varannan vecka mot min vilja ??

Skrivet av mamman
kan de bli så...?
kan ja vägra.?
tror inte det är de bästa o vill inte att hon ska flängas runt..!!
Svar på tråden: varannan vecka mot min vilja ??

ja såvida inte pappan är

Skrivet av  mandelblomma
direkt olämplig som pappa så varför skulle inte barnet ha lika stor rätt att vara hos honom som hos dig?
Hur gammalt är barnet föressten?
 

Ja.

Skrivet av  Christopher
Varför skulle du ha ensamrätt på att definiera barnets bästa? Pappan vill väl ta del av hennes liv också?
 

fast vänta lite

Skrivet av  Mia
det handlar ju inte BARA om vad mamma eller pappa vill utan barnets bästa. min son skulle aldrig fixa det här snacket om att bo ena vecka med mamma nästa med pappa, nog för att det funkar hos en del, men inte hos alla.
så har vi det idag, mitt barn kalara inte av att flänga omkring och det behöver nödvändigtvis inte vara för att den ena partner är okapabel att ta hand om sitt barn.
 

Det var inte det jag skrev

Skrivet av  Christopher
Jag undrade varför hon (du?) skulle ha ensamrätt på att definiera VAD som är barnets bästa.

Att flytta ofta är säkert jobbigt, men antalet gånger man flyttar är detsamma vare sig man har barnen varannan vecka eller varannan helg. Att tappa vardagskontakten med ena föräldern är också en nackdel för barnet.

Jag förutsätter att pappan också vill barnets bästa.
 

Säger inte att

Skrivet av  Mia
det är just hon som har den ensamrätten, men många ggr , ursäkta så använder man ju barnet för visad maktposition.
alla fall är olika, men min ståndpunkt var kanske mer att jag inte är för varanna vecka, även om man som förälder vill så är det inte alltid det bästa för barnet o så vitt jag vet, är ju de det viktigaste
 

olika familjer måste hitta sin egna lösning

Skrivet av  mandelblomma
kanske barnet i fallet ovan kan bo hos pappa mer heltid o mamman får helgumgänge...eller så försöker man se till att bo hyfsat nära varann så att barnen kan gå lite emellan som de själva vill o önskar!
 

TROLL???

Skrivet av  Utan nick nu
Kolla under rubriken gemensam vårdnad/ensam vårdnad och styvföräldrar. Där skriver en "pappa". Nog verkar det vara samma person som skriver. Kolla på klangen i språket.
TROLL?????
 

Mmm..

Skrivet av  Oxå utan nick
Verkar minsann inte bättre.. *suckar*
 

Undrar...?

Skrivet av  EmilsMamma
Hur ser situationen ut har Ni delad vårdnad eller har du ensam? skriv o berätta kanske kan hjälpa dig lite i alla fall... Hoppas jag *LER*
 

Artiklar från Familjeliv