Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska jag vara nöjd?

Skrivet av Cissi med Felix99 & Melker03
Min yngsta sons far lämnade mej för ca 7 veckor sen för en annan tjej (19 åring). I början kom han och hälsade på varje dag och var jättesnäll.

Sonen har hela tiden vart pappas lilla pojke från början, bara pappa som dög..

Men nu helt plötsligt ska han bara ha han varannan helg. Hans flickvän blir svartsjuk annars. Och han vill ha mer tid med henne.

Jag ville att han skulle ha han 3 helger i månaden eftersom han är hos mej i veckorna (och sen då en helg skulle det bli då).. För jag vill verkligen att dom ska träffas mycket.

Men det gick INTE.
Ska jag nöja mej varannan helg?? har jag något val?

Och jo, sonen mår dåligt av detta o saknar sin pappa massor.. varje gång ytterdörren öppnas
så kryper han ut i hallen jättesnabbt med ett leende men när han ser att det inte är pappa (vilket det aldrig är) så sätter han sig på dörrmattan och gråter...

Mammas hjärta värker..
Svar på tråden: Ska jag vara nöjd?

Nej

Skrivet av  Nettan
tyvärr så har du inget val. Det finns ingen lag som tvingar en förälder att ha sitt barn.:(
Men trist är det att flickvännen ska gå före men har ni tur så är det en övergående förälskelsefas o att han börjar träffa sonen mer sen.
 

svarar via mejl *imt*

Skrivet av  Cissi med Felix99 & Melker03
 

Tråkigt

Skrivet av  Rita ensam m 3
men ingen kan ju tvinga den andra föräldern att ta sitt ansvar, men du kan ju hoppas att pappan växer upp och vill ha mer kontakt längre fram. för övrigt så har jag det likadant, mitt x lämnade mej för 2 månader sedan för en annan, dock ingen yngre tjej utan en mycket äldre TANT. Mitt x är likadan, vill inte träffa pojken, säger att han ska komma, men sedan är det annat som är viktigare, fester o Tanten.Men jag väntar och tror att han kommer att inse att sonen är viktigare än något annat.
 

Hej!

Skrivet av  Cissi med Felix99 & Melker03
Usch vad tråkigt.. Mitt ex träffar ju iaf sonen varannan helg..

Men du låter stark iaf, du skrev att du väntar och tror att han kommer att inse...
Så tänkte/tänker aldrig jag, jag bröt ihop totalt.. =)

Hihi, vet inte vad som är värst..bli lämnad för en yngre eller äldre.. fast hon kan ju knappast vara snyggare än dig då iaf..=)
(som det var i detta fall tyvärr..)

Tack för svaret!!
 

Nä, ha ha

Skrivet av  Rita ensam m 3
alla tycker att min sambo bytt NER sig, tanten som jag kallar henne, är verkligen inte någon skönhet. Dessutom har hon enormt dåligt rykte i det samhälle där vi bor, hon är känd som en bråkstake, fylletant och dessutom har väldigt många killar varit med henne här. Det roliga är ju att min x sambo verkligen har pratat så mycket skit om den här tanten, hur ful, äcklig och dum hon är!! Han har även sagt att de killar som hoppar i säng med henne måste verkligen vara SÅ desperata. Kul eller? Jag däremot har ju bytt upp mej, jag har träffat en underbar kille, som både är ordentlig, skötsam, trevlig, snygg, ja allt.
Förstår att det måste kännas när killen lämnar en för en 19-åring. Hur gamla är du och ditt x?
 

Trist

Skrivet av  ANONYM
att han gör så,,trist e de oxå att han kan komma om ett antal år o vilja ha vårdnad o kanske tom me få det.Rättsystemet i Sverige e för jäkligt.Min dotters pappa behandlar henne som en docka som man tröttna på..blir så irriterad på det,,för skulle de sen inte passa en helg då jäklar ska han ha advokat o halva vårdnaden,,jag har ensam vårdnad pga vissa omständigheter....har tom me varit i kontakt me soc som säger att jag har rätt att neka hnm om han bråkar o de e ju skönt..men allt jag vill e att han ska bry sig....
 

Artiklar från Familjeliv