Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HAR DU VARIT ENSAM FÖRÄLDER HELA TIDEN?

Skrivet av Sandra
Jag har varit båda delarna kan man säga. Med 1:a barnet levde vi tillsammans tills denne var 3½ år.
Blev sen gravid av en olycka med en annan man vilket aldrig ledde till något förhållade.
Jag upplever att mitt andra barn är otroligt trygg i sig själv och har varit det hela livet (3 år).
Är det någon fler som upplever det som jag?
Min teori är att jag ensam uppfostrat henne till den hon är idag, enbart på mina rutiner, min ordning osv vilket har gjort att hon blitt behandlad lika från dag 1.
Hon är även väldigt trygg på dagis även fast hon varit tvungen att byta dagis 3 gånger redan.
Hon har aldrig varit blyg eller rädd på något sätt utan hon har alltid litat på mig och sig själv.
Eftersom jag har två barn har jag inte alltid kunnat ligga med henne när hon ska somna tex utan det är aldrig problem för henne, jag lägger isäng henne, nattar henne och säger att vi ses i morgon.
From hon var 6 veckor har hon sovit i egen säng, hela natten.
Jag upplever kort och gott att det positiva ur hennes vinkel av att leva med bara den ena föräldern är att hon är otroligt trygg i sig själv.
Har du varit med om samma sak?
Svar på tråden: HAR DU VARIT ENSAM FÖRÄLDER HELA TIDEN?

Nej

Skrivet av  Christopher
Jag skulle nog vilja påstå att dina barns olika personlighet är en väl så trolig förklaring som något annat. Jag skiljde mig när minste killen var 4 men det hindrade inte att redan då var mina killar totala motsatser i allt, och jag menar verkligen allt!
 

Nä..

Skrivet av  Linda
Min yngsta son har oxå alltid varit som din yngsta, även innan skilsmässan. Tror inte det beror på det, utan barn föds som olika individer med olika personligheter..
 

Artiklar från Familjeliv