Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Studerande mammor/pappor

Skrivet av Zita
Finns det några som studerar och som är ensamföräldrar? Hur går det? Hur gamla är era barn? Är själv på väg mot "ensamlivet" och vill börja läsa i vår. Har en liten tös på knappt ett år. Undrar om man hinner med att både vara mamma och flitig (?) student. Berätta gärna!

Svar på tråden: Studerande mammor/pappor

Fyra barn

Skrivet av  Nettan
11,8,5 o 3 år o studerar.
Hur det går beror ju lite på vad du ska studera o i vilket tempo....
Jag pluggar på folkhögskolan för där får man plugga i sin egen takt o det är inte så mycket läxor utan mesta studierna sköter man på skolan vilket jag tycker är skönt.
 

Skönt att

Skrivet av  Zita
du hinner plugga det mesta på skolan. Själv tänkte jag läsa till socionom. Har pluggat lite innan, men på den tiden var jag barnlös... Förhoppningsvis kan man läsa på kvällarna om det blir körigt under dagen. :)
 

Det går nog bra

Skrivet av  Nettan
min mamma o syster har båda gått socionom-linjen och de pluggade trots att de hade massor av ungar runt fötterna.:)
 

Hur länge har du varit ensam?

Skrivet av  Åsa
Jag är 37 år och har också 4 barn. Är idag gift & sammanboende med barnens pappa men funderar varje dag på att vi borde separera.
Har precis börjat på socionompr. så jag tvekar verkligen om det är realistiskt, vill ej riskera min utbildning för nåt i världen men samtidigt får jag ej studiero när allt är som det är...har i smyg sökt lägenhet i alla fall och får sån energi vid tanken!

Är du själv utan barnen ibland, det måste ju underlätta pluggandet nåt enormt faktiskt!
 

kanon!

Skrivet av  mandelblomman
jag pluggade i 5 år då barnen var små och det var kanon o då är jag 100% ensam hela tiden.
Har aldrig haft så bra tider och sådan frihet som under de åren.
Barnen var 4 och 1½ då jag började och de var 9 och 6½ år då jag var klar.
 

Härligt att höra

Skrivet av  Zita
att det finns fler som pluggat och som det funkat för! Ha det bra!