Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilket datum

Skrivet av Förbannad
ska man få underhållet?? Blir så trött på min fd som aldrig ska betala i tid, nu kommer jag inte få pengar av honom förrän om en vecka!!?? Har kontaktat försäkringskassan men de säger att så länge jag får pengar vill de inte betala ut, bara om han vägrar betala....suck...
Svar på tråden: Vilket datum

den 20:e

Skrivet av  Vickan
tillsammans med barnbidraget.
Varför ens diskutera saken med FK? Lämna bara in en ansökan snarast (de tar ett tag att behandla)!
De gjorde jag o sa bara att jag inte får ett öre från pappan. Klart slut!
 

Skicka in en ansökan

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
bums om att FK betalar ut underhållsstöd, sedan får de kräva det av fadern. Enkelt för dig.
 

Men ursäkta lite

Skrivet av  Mackan
E din man FK kanske, ni ska själva komma överens om ett datum FK har utbetalning den 20:e det innebär inte automatiskt att ditt ex ska betala den 20:e.

tack o hej.
 

Skrivet av  SG
jag fattar inte, jag får mitt underhåll (barnens såklart) den 27 var månad av mitt ex, men, är det jag fick nu till exempel, den 27 september, e det för september eller för oktober?
 

Det har ni väl kommit överens om själva?

Skrivet av  Milou
Det beror väl lite på när exet började betala och om det då var i förskott eller efterskott? Mitt ex flyttade i slutet av maj och betalade första underhållet i samma veva, då för juni månad. Sen i juni betalade han för juli etc... Men det är ju så -vi- har kommit överens, hur ni kommer överens är ju upp till er?

Eller hur?
 

det normala är..

Skrivet av  mija
..att det är i förskott.

eller ja, fk betalar underhållsstöd i förskott.
 

Lämna in ansökan

Skrivet av  LillKatt
till försäkringskassan så enkelt är det!
 

Inte bara att lämna in

Skrivet av  Lilla M
Det är inte bara att lämna in ansökan till FK att de ska betala ut. Nu för tiden vill de att man ska komma överens själva och visar det sig att den andre parten inte betalar så går de in men först tar de kontakt med båda.
Förut betalade de jämt ut om man begärde det men nu har det blivit hårdare. Ex så var det någon här som inte fick underhållstöd ev exet men exet sa till fk att han betalade och det tog lite tid innan fk började betala ut.
Så länge ditt ex betalar så tror jag inte fk gå in och betarar för att sedan kräva av honom fast om det blir mycket senare än ni avtalat så kan det ju gå.
Själva har vi kommit överens om att när exet får lön så dras det direkt till mig 1173kr och det blir den 28:e varje månad.
 

Artiklar från Familjeliv