Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp...

Skrivet av jenny
Vwt inte längre vad jag skall ta mig till. Min sambo vill separera och flytta i morgon tisdag.
Min äldsta flick på 4 tar detta väldigt hårt,gråter på dagis,får utbrott och kissar på sig i sängen på natten något hon aldrig gjort tidigare hon var blöjfri vid 2,5 års ålder.
Undra om det är någon som vet hur det fungera på bup?
Tacksam för svar.
Svar på tråden: Hjälp...

Hej!

Skrivet av  ME
Tråkigt att ert liv är i kaos! För snabb hjälp till din dotter skulle jag ringa BVC först och prata med dem. Det finns andra instanser som kan vara lika bra. Kurator... BUP har tyvärr långa väntetider.

Vid en kris jag hade märkte jag att mitt barn speglade mina känslor, mitt kaos. Kan du dra ner på dagistider? Vara mer nära ditt barn och prata med henne. Det kommer vända när allt lagt sig.

Hoppas det ordnar sig, stora kramar!
 

Har läst en hel del

Skrivet av  Helena
undersökningar om sånt här, och din dotters reaktion är helt normal, som du säkert också ser....det som undersökningar säger ganska entydigt är att om barnens reaktioner accepteras och den förälder som barnet bor hos visar att hon/han mår bra ( så småningom iallafall), kommer barnet över krisen på bästa sätt. Du bör berätta för henne på hennes nivå utan negativa känslor mot pappan om vad som händer, och låta henne vara ledsen och arg över det. Ge henne all värme och allt stöd hon behöver, säg att det är OK att kissa på sig när man är så ledsen som hon ju är, och försäkra henne om att hon kommer att få träffa pappa ofta men att pappa kommer att bo på annat ställe. Och att allt blir bra till slut, även om ni båda är ledsna nu ett tag. SEr hon att du med tiden mår bättre, kommer hon att finna sin inre trygghet igen.

Lycka till, det kommer säkert att ordna sig. Kram,
 

Artiklar från Familjeliv