Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad vill han egentligen?

Skrivet av Vill gärna försöka för sonens skull men
Hej, jag hade gjort slut med mitt ex för att han aldrig ville bo med mig och barnet. Han har vår 2-åring 1-2 nätter i veckan. Nu har han börjat komma hit igen någon gång per vecka. Jag har tillåtit det för att vår son frågar efter honom hela tiden, och för att han själv så gärna vill. Jag har tänkt att det gör ingen skada. Men nu känns allt totalt tilltrasslat igen. Han tjatar om att vi ska försöka igen - nej, han tjatar inte, han tar för givet att vi redan försöker eftersom vi träffas.
Jag har nu försökt få ett besked om han ändrat sig angående att bo ihop. Det enda svar jag får är att han skämtar bort min fråga. När jag pressar honom blir han arg och säger att han inte kan leverera svar på beställning.
Jag börjar känna mig förvirrad. Är det fel på mig som inte bara kan ta en dag i sänder? Se vad som händer? Jag tror inte ens att jag har några känslor för karlen - men hur vet man säkert det?
Jag föreslog att vi skulle tillbringa en vecka tillsammans, omväxlande hos mig och hos honom, för att jag skulle kunna följa efter. Han blev jättestressad: "varje kväll en hel vecka?". Max en helg kunde han gå med på.
/
Svar på tråden: Vad vill han egentligen?

Jag tror ärligt talat..

Skrivet av  Tweedy
att ditt ex (lr vad man nu ska kalla honom :-) inte är redo för ett förhållande med dig.

Det verkar passa honom som handen i handsken att bara ta ansvar när det passar honom och sen när det inte gör det då lämpar man bort sitt barn till den andre föräldern.

Du vill ha svar, och kräver det "igår". Han kan inte ge dig svar för han har säkert inget heller att ge dig. Skulle du KRÄVA ett så blir det med stor sannolikhet att ni inte ska ha ngt förhållande....ännu.

Vad jag inte förstår är att varför pappan har sitt umgänge även hemma hos dig? Varför kan inte pappan ta med sig sonen hem de extra dagarna?
På detta sättet får du extra avlastning och sonen får träffa sin pappa som han så gärna vill.

Jag tror att du och pappan behöver får vara själva, utan att umgås med varandra under en tid. Få känna efter om det finns ngt där som ni ev. kan lappa ihop.
Att påtvinga varandras sällskap är aldrig bra.

Lycka till!
 

TACK

Skrivet av  Jag igen
Jag tror som du.
Men han vill ha ett förhållande, kan bara inte säga något om framtiden. Vad ett förhållande innebär är säkert olika för honom och för mig.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv