Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ensamförälder

Skrivet av Niklas
Spegel spegel på väggen där, säg vem som den ensamaste ensamföräldern är? Ute är det mörkt och kallt och pengarna är slut. Huden lossnar från min kropp - det är stressen som vill komma ut. Jag får inte bli sjuk - inte nu - jag har inte tid. Vad var det jag skulle göra? Vad heter du? Oj jag ställde in mjölken i skafferiet. Stressen och pressen äter upp mitt minne...

Kuvert och brev strömmar in med posten varje dag - jag vill inte ha dem. Jag vill inte öppna dem.. Reklamen varvas med räkningar.. Jag vill inte betala..

Undrar hur det ser ut i garderoben? Jag vågar inte öppna dörren in dit längre.

Falukorv och makaroner så långt ögat når.

Nej jag föll rakt ner i tvätthögens bottenlösa hål - här har många före mig drunknat.. Ahh jag blir räddad av en dammråtta som visar mig vägen ut..

Föräldramöten, löslappssystem, föräldravandring, betala till klasskassan, halloweenfest, utveckligssamtal, träning och träning, sälja lotter, läxor, handla mat, städa, planera, oroa sig, ha dåligt samvete,konflikter, dålig sömn, arbeta,klassfoto, utflykt, Bio och matsäck till skolan, idag stänger fritids kl 16.00, oj just ja ägg kartonger med till skolan, shit 5 minuter förenat, viktigt möte på jobbet, VAB, chefen, oj ahhh äntligen fredag. Nu ska här sovas ut - vaknar 08.00 klarvaken.

Ikväll ska det festas - sprit och fina stassen på - nu ska man ut och hitta en livspartner i röken på en krog där man inte kan prata med varandra. Om jag bara dansar lite närmare så blir hon nog kär i mig... Ehh jasså inte.. nähe..hem själv.. astrött..

Tur att man är så stark och envis samt har världen gulligaste barn för annars skulle man kanske bli lite trött :)

Ha en skön kväll...

MVH Niklas
Svar på tråden: Ensamförälder

viskar

Skrivet av  .
kram
hoppas det ljusnar lite (läs snart)
 

Poesi mitt i röran.

Skrivet av  ME
Härligt,hade inte kunnat säga det bättre själv! Just så är det. Men vi är glada och positiva ändå, i varje fall jag.

hälsar Monica
 

Herregud..

Skrivet av  Lilja
vad målande du beskriver min vardag...allt stämmer förutom krogen, det har jag slutat med *s*..
Trött är man väl trots gulliga barn, man bara vägrar att erkänna det för sig själv *s*...
Någonstans i framtiden så ljusnar det, så länge man envist blickar framåt så är man på väg mot bättre tider...
Kram
Lilja
 

Ensam ska man inte känna sig.

Skrivet av  LillKatt
Alla vi som skriver här är ju ensamföräldrar som du.
Och ett kontaktnät är bra att ha.
Och man tar inte på sig mer än man orkar, det är jonglörens knep! Deppa inte ihop du ska se att det blir bra bara du får festa lite en kväll eller två för att samla nya krafter.
 

Akta dig!Jag kraschade.

Skrivet av  bl
Är nu ensamförälder men levde som du beskriver i det förhållandet jag klev ur för några år sedan.Jag har valt bort,omprioriterat och gjort det igen.
Känner oftast att jag har huvudet över vattenytan,däremellan mina föräldrar som hjälper.Saknar mer någon att skratta/gråta över eländet med över en fika.Var inne på singelmingel och tänkte att det var ett trevligare ställe än krogen.Men den sidan är helt anorlunda än de andra.Sluten förening??Men din beskrivning är klockren.Varför plågar vi oss på detta vis?Har vi något val?Om någon hittar svaret,meddela mig gärna.
 

Jag vet ingenting

Skrivet av  Niklas
..men jag tror att det beror på att vi upplever att vi inte har något val, kanske...

Jag skulle kunna skriva mycket om detta - och kanske gör jag det ngn kväll när jag är på humör och kreativiteten slår till igen..

 

Artiklar från Familjeliv