Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Med risk för att låta knäpp..

Skrivet av Lilja
Men som det känns nu så känns det nästan som en gåva att Viktoria har fått Celiaki, vi har aldrig haft så roligt tillsammans som vi har nu!!!
Vi lär oss laga mat på ett nytt sätt, och experimenterar med bakning, just ikväll har vi roat oss med att baka muffins :D..

Viktoria har öht blivit en ännu gladare tjej,inga humörsvängningar och utbrott (ja förutom det vanliga trotset då *s*) och hon har börjat uppskatta _mat_!!
Hon äter säkert 3 gr så mycket nu mot vad hon gjorde för 2månader sedan.....hon har ju alltid varit liten i maten, så nu äter hon väl vad en 3½-åring normalt äter kan jag tänka mig, för oss är det mycket...

Egentligen är jag väl inte tacksam för att hon har en sjukdom utan för att vi har hittat vad som har felats henne...
Visst har vi alltid haft starka band mellan oss, men nu har vi kommit varandra ännu närmare känns det som..

Undrar om nån orkade läsa ända hit om en ensam-mammas konstiga tankar..*s*
Lilja
Svar på tråden: Med risk för att låta knäpp..

Ja, jag...

Skrivet av  Ellen - smygläser
...tassade in och smygläste och blev varm och glad av att höra att det fungerar så bra!
Sköt om er och vi syns där vi brukar synas... :)
Kramar / Ellen
 

Tack

Skrivet av  Lilja
det samma, ja vi syns där vi brukar :), ska nog kila in där nu :)
Lilja
 

vad roligt..

Skrivet av  elisa
det låter som ni har det och vad skönt att få veta vad som var problemet med tjejen och framförallt att det kunde lösas (även fast det är lite jobbigt med glutenallergi). Jag har frågat ang min son på astamallergi snacket där du svarade så snällt :-) han äter dåligt och har andra symptom men ska nu på utredning så jag hoppas nästan det är någon allergi eller så man han kan må bra igen. Ha en trevlig kväll!
 

Vad

Skrivet av  Lilja
bra att han ska på utredning!
Som sagt det är så skönt när man får svar och kan göra nånting åt det, även om det är lite knöligt i början så känns det som man *landar*när man får svar..
trevlig kväll på er med :)
Lilja
 

Den fiende...

Skrivet av  Totte
man kan identifiera kan man bekämpa eller omskrivet:
Den orsak man kan sätta namn på kan man åtgärda.

Bra att ni _vet_ vad ni måste göra och har fått ätandet att fungera.

Lycka till.
 

Så sant,

Skrivet av  Lilja
så sant!
Ätandet går över förväntan :), och muffinsen vi gjorde blev kanongoda *s*..
Lilja
 

Artiklar från Familjeliv