Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nätverk

Skrivet av Stjärnhimmel
Hej! Är ny här. Oj, vilket bra forum och vad skönt att kunna vädra tankar, finns en enorm styrka i det. Jag är ensam mamma med en liten kille på tre. Jag har inget stort socialt kontaktnät Är ledsen och orolig för det av många anledningar. Min familj finns, tacksam för det. Min son gör mycket mysigt tillsammans; strosar i skogen, pysslar, myser, gör små utflykter och bus. Men jag saknar vänner, någon vuxen, kille eller tjej, att dela mina tankar med; som vuxen, som förälder. Men det största är nog att jag vill ge min son en möjlighet att få vara med andra: se mig tillsammans med vänner jag trivs med, för honom att vara i ett sammanhang med fler = barn i sin ålder, barn i andra åldrar, andra vuxna förebilder. Jag vet att vi kan åka hit eller dit och aktivera oss på olika sätt (ofta räcker inte orken), men nu pratar jag om genuina kontakter, någon som kommer hem och fikar, eller fredagsmyser, eller lagar mat tillsammans på lördagen, någon vi åker och hälsar på, någon som ringer och pratar om det det lilla eller stora. Där jag bor sedan några år tillbaka är det svårt att "komma in" i någon gemenskap. De flesta är så etablerade, inne i sina strukturer, föräldrar på dagis säger hej hej men inget mer, utanför grinden är det bara "vi". När min lille son ska ha barnkalas om något år; vilka ska komma då? Är det någon som känner igen sig? Är det någon som något tips, någon solskenshistoria som kanske bryter min egen "brist"-tanke?
Kram Stjärnhimmel
Svar på tråden: Nätverk

Känner igen mig

Skrivet av  söker också nätverk
mycket väl i dina formuleringar. Har också en treårig kille plus hans syskon; ett yngre och ett äldre, och är ganska nyskild. Vi bor på en ort dit mannen och jag flyttade för mindre än ett år sedan pga hans jobb, och här har vi bara bekanta i form av andra dagisfamiljer - vi känner ingen på djupet även om ytliga fikakontakter finns iom barnen.

Bor du i Sthlmsområdet kanske vi kan ta en matlagningslördagkväll eller så:-)?

Eller skriv din mailadress här om du vill ha kontakt och utbyta erfarenheter - jag har ingen anonym mailis tyvärr....

Kram,
 

Ja gärna

Skrivet av  Stjärnhimmel
Det vore kul att höras av! Jag bor lite norr om Stockholm. Har en annan e-post som jag gärna lämnar ut sedan men inte lägger ut här på nätet. Så fram till dess kan vi väl höras på en adress jag precis lagt upp: [email protected]
Vi kanske kan utbyta tankar, idéer och lite pepp och vem vet, ta en tur i pulkabacken och laga något gott med våra små :-)
 

Du har mail!:)imt

Skrivet av  söker också nätverk
 

Hej igen!

Skrivet av  Stjärnhimmel
Hej igen! Jag har kollat i inkorgen nu men hittar inget. Provade att skicka ett test från min hemadress och det var ok. Kan du prova och skicka igen så håller jag tummarna att det kommer fram :-)

[email protected]
 

Nämen?

Skrivet av  söker också nätverk
ojdå, ska genast ila till mailen och skicka igen, tror nog jag sparade mailet så det borde finnas där...tack för att du sa till, vi hörs!:-D
 

Stjärnhimmel!

Skrivet av  söker också nätverk
jag skickade mailet igen igår morse, kom det fram? Jag fick bara meddelande om attt det skickats, men ibland kommer ju inte meddelande om att det inte kunnat levereras förrän ett par dagar senare.....OM du nu inte fått det vill säga. Att det ska vara så krångligt att få kontakt;-)....

Du kan väl skriva och säga om det inte funkade denna gången heller? Hej så länge!
 

Trägen vinner...

Skrivet av  Stjärnhimmel
Hej! Ja, tänk vad tekniken ställer till det ibland, men det är ju ändå toppen att den finns; då kan vi ju bygga så här! Så trägen vinner!

Nu har jag gått in och dubbelkollat; kan inte förstå varför det inte går! Sorry! Kopierade mailadressen och klistrade in den här(tänk om jag skrivit något fel...): [email protected]

Men går det inte en gång till så får vi försöka på något annat sätt. Man är ju lite försiktig att lägga ut sin personliga mejl på en allmän sida här. Nu håller vi tummarna att det går!

Hälsar Stjärnhimmel
 

Oj oj

Skrivet av  söker också nätverk
vad är det som krånglar nurå?....hmmm....jag tycker ju att jag skrivit precis som du gjorde, ändå går det inte? Försöker igen!:-D
 

Stjärnhimmel igen....

Skrivet av  söker också nätverk
nu har jag öppnat en ny mailadress, jag tog Passagen precis som du....vill du prova att skicka ett mail till mig? Prova om det här funkar:

jamen"passagen.se

Istället för " ska det förstås vara snabela....men vill undvika massor av spam om det går.

Håller tummen!
 

Tjatar vidare...

Skrivet av  söker också nätverk
:-) Du kanske har givit upp, men inte jag inte;-)

Jag har en ny mailadress på passagen alltså (användarnamn "jamen"), men kommer inte in på passagen-mailen idag på morgonen.

Fick en tanke bara, och det är om du har kollat ditt skräpfilter? Du har kanske redan tänkt på det men det är en sån sak som jag skulle kunna glömma, så jag tänkte nämna det. Om nu mina ursprungliga mail kan ha hamnat där, menar jag....?

Hoppas vi kan höras till sist:-D
 

Känner likadant..

Skrivet av  Mamma E
jag har inga vänner vilket betyder att sonen inte har några barn att leka med privat, vi går på olika tillställningar och där leker barnen med varann, men det är bara max 5 av veckans 168 timmar vi träffar andra barn.
Förhoppningsvis kanske sonen träffar nån liten kompis, att leka med oxå privat, när han kommer in i barnomsorgen.
Vi finns i Småland.
 

Det bästa

Skrivet av  Stjärnhimmel
Ja, man vill verkligen sina små det allra bästa, det som är viktigt här i livet. När barnen börjar dagis kan det bli en bra plats att knyta kontakter på; både för dig som förälder och självklart för din lilla kille. Jag upplever ju att det tar några år innan de riktigt knyter an till någon speciell kompis men innan dess så kan man ju som förälder skapa tillfällen till lek. Sedan beror det ju på hur gruppen ser ut självklart; hur etablerade de andra är, hur öppen man själv är eller de andra är för att skapa nya kontakter. Ser att ni bor i Småland. Lite långt att fara för en helgfika, annars hade vi ju kunnat bygga nätverk tillsammans. All lycka till önskar jag dig och din lille son! Hälsningar Stjärnhimmel
 

Om du vill mejla

Skrivet av  Stjärnhimmel
Hej!
Nu verkar min mejl fungera om du vill skriva någongång. Det kan vara skönt att stämma av med någon ibland eller bara bli lite peppad.
Sköt om er!
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv