Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

om att bli pappa mot sin vilja

Skrivet av lilla mamma
Jag vill bara säga en sak till alla killar som inte vill bli pappor men ändå bara förlitat sig på tjejens försäkran om skydd: ANVÄND KONDOM FÖR HELVETE!! Om jag vore kille idag och hade ett fast eller flera lösa förbindelser och inte ville bli pappa så skulle jag ALDRIG nånsin riskera detta! Tänk om en kille kunde säga: sorry, men utan kondom blir det inget!! Skall månen trilla ner innan det sker eller???
Svar på tråden: om att bli pappa mot sin vilja

Jo, månen ska trilla ner innan det blir så!

Skrivet av  anonym
*imt*
 

Då har den gjort det

Skrivet av  m
Det är klart att det finns killar som tackar nej till sex utan kondom! Vad träffar ni för nötter, tjejer?!
 

Du

Skrivet av  lowen med Alizé
det kan man undra... Min tösas pappa tyckte i en diskussion under min graviditet Att eftersom jag inte var villig å göra abort om jag skulle bli med barn Så kunde faktist JAG sett till å sätta på honom en kondom!!
Hur kan man kläcka ur sej nåt sånt??
JAg tycker att om han inte velat bli pappa skulle han valt å använda kondom, eller inte ha sex med en tjej som inte har skydd eller fan inte ha sprutat i mej!!
 

*asg*

Skrivet av  m
Du kanske skulle torka honom i rumpan efter att han har varit på toa med?

Nä, ursäkta, jämförelsen kanske haltar. Men snacka om att dra diskussionen om vem som ska ta ansvar för skydd till sin spets. :-D

Sen så är det ju så att tjejer ofta har två chanser s a s. De kan välja att skydda sig och sen kan de om det ändå "går snett" välja abort (jag har läst debatten nedan och håller med om att "välja abort" inte alltid är så enkelt, och att valet faktiskt inte alltid finns heller, men teoretiskt och för de flesta finns ju valet). Därför borde män vara extra noga med att skydda sig, för de får ju liksom ingen andra chans. Något som inte alla män verkar ha fattat riktigt.
 

en sån kille var jag ihop med!

Skrivet av  ninna
...i två år innan vi hade oskyddat sex. Alltså inte oskyddat, utann med p-piller :D

FLER sånna tack, sen efter det har jag bara träffat idioter som vägrat. TROTS att jag sagt att jag inte äter p-piller!
Men nope. Ingen godispåse inget sex för min del!
 

Håller med...

Skrivet av  Moa
de som vill använda kondom är kanske fem procent. Och svenskfödda killar är sämst! Jag har blivit gravid 2 ggr pga detta (aldrig mer).
 

Japp!

Skrivet av  anonym
Svenskfödda är absolut sämst på att använda kondom!
 

men glöm inte

Skrivet av  pola
att det (förhoppningsvis - men det är ju delvis en annan historia) är valfritt att ligga med kondomlöse killen också, för oss tjejer alltså.
 

Åh pola...:)

Skrivet av  Sajili
Du säger de klokaste ting om och om igen. Är det alltid mannens ansvar att skydda sig?
Jag blir så vansinnig på mammor som väljer att inte skydda sig. Har medveten sex utan skydd, och sedan *hoppsan* blir med barn och kräver den rättslöse "pappan" på ångest, dåligt samvete och en hel massa pengar livet ut. Och han kan inget göra, har inget val, ingen bestämmanderätt alls..
Han kan naturligtvis välja att strida om vårdnaden, något jag hade gjort om jag var i den sitsen.. Att bli pappa mot sin vilja måste vara fruktansvärt.
Dyrt ligg!
Naturligtvis förstår jag att det finns skitstövlar av BÄGGE könen, men den här debatten kring "frånvarande fäder" har en tendens att bli VÄLDIGT ensidig ofta.
Skulle vara kul som sagt att få en överkörd "pappas" åsikt om detta, men det finns väl ingen här inne...:(
 

Sajili...tips!

Skrivet av  Ziggy
Det har kommit ett par svar på frågan inne på "fråga pappor"!
 

Tack Ziggy! :) *imt*

Skrivet av  Sajili
bb
 

Artiklar från Familjeliv