Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så less...

Skrivet av Terriern
på vardagen just nu, och tänkte gnälla riktigt ordentligt. SÅ dom som känner sig trött och less på gnäll, sluta läs nu!

Nu är vi inne på fjärde veckan med sjukdom, och det känns som att allt bara är kaos! Min yngsta har sedan fyra veckor tillbaka haft feber till och från; feber några dagar sedan feberfri i några, hon kommer på dagis sedan är det feber igen... Har haft några grejor på jobbet som jag har varit tvungen att förebereda, så det har varit kvälls- och nattjobb! Förra veckan blev jag sjuk själv, men fick endå försöka jobba trots feber. Tillslut gick barnens pappa med på att komma och vara hemma med henne två (tänk, hela TVÅ dagar), mot att umgängeshelgen kortades ned *djupt suck*. Väl hon blev feberfri i helgen, och gick till dagis i går. Vad hände...jo feber igen. Men nu har jag gett upp, det var inte lätt men på något sätt har jag fått ordnat så att det jag skulle göra i dag och i morgon görs efter jul istället - innebär jobb i julen men då är vi ju hos mormor och morfar så dom kan ta vildbattingarna.

Måste på torsdag och fredag göra vissa saker, men dottern får väl hänga med. I går fick jag påskrivit på näsan av en (jag vet, välmenande vän) att det var oklokt att ta ut henne nu i dessa influensatider (då hon varit så mycket sjuk senaste månaden), som om jag har något val. Jag har ingen släkt i stan, och barnens pappa har flyttat 20 mil bort! Vänner, javisst - men tyvärr har de också jobb, studier och annat att sköta. I går fick jag be en vän (också ensam med två barn) om att titta till mina två en timme så jag fick handla mat. Vi fick pussla in det mellan hennes barns luciafirande och läggtider (som blev något senare än vanligt), men mat behövde vi ju. Skall det verkligen vara så här...

Ja, ja nu fick jag skrivit av mig...skönt. Skall nog försöka krypa till sängs...
Svar på tråden: Så less...

Gnäll

Skrivet av  Lilja
på du, det behöver man ibland så att man får ut *skiten* ur systemet :). Ibland känns det som om livet har hamnat i en ond cirkel av ständig trötthet, sjuka barn, och idiotiska ex. Tänk att det ska vara så svårt att kunna ställa upp för sitt eget barn ibland och dessutom då kräva att helgen ska kortas ner *suckar*, du är iaf inte ensam om att ha ett idiotiskt ex, mitt ex vabbade för 1:a gången igår *s*..en heeel dag *s*

Tänkte på din vän där som påpekade det okloka att ta med din dotter i dessa förkylningstider, då kan väl han/hon ställa upp o hjälpa till i så fall..?

Jag hoppas du får ork tillbaka under julen och inte behöver jobba ihjäl då också, skickar över ett stort fång varma styrkekramar :)
Lilja
 

Inte lätt....

Skrivet av  Axiom
Skickar styrkekram....
Min lilla flicka har varit jättemycket sjuk i slutet av oktober och under november. Som du skriver, feber några dagar, tillbaka på dagis, feber igen.
Jag har just i denna period en kurs på universitetet på gång och känner mig så stressad då föreläsningarna nästan är en förutsättning för att klara kursen.
Till min stora glädje och hjälp så finns lilla flickans pappa och hans familj där och tar hand om henne. Det är just det som gör hela skillnaden, att jag trots flickans MÅNGA sjukdagar från dagis i alla fall kunnat upprätthålla studierna.

Nej,klart du inte ska ha det så där...
Hörde en föga uppmuntrande kommentar av en dagisfröken, att små barn (typ 1-2 år) kan ha en förkylning i månaden *stor suck*. Jag hoppas att din lilla blir ordentligt frisk snart. Det kanske behövs penicillin?
Styrkekram, det kommer att bli bättre!


 

Kramar...

Skrivet av  Betty Boop
... skickas här, och jag hoppas att det lättar lite för dej snart! Du kanske kunde hitta en annan solomamma i samma stad som du, som du kan samarbeta med ibland? Eller varför inte flera? Det är svårt att bara ha en eller två olika alternativ att förlita sig på när man ibland måste måste ha en hjälpande hand utifrån.
 

Jo tack, jag känner igen det

Skrivet av  Lisa o Adam 8/2
från förra hösten när Adam började dagis o var sjuk hela hela tiden o jag själv fick öroninflammation, bihåleinflammation och lunginflammation. Det var bara att vara uppe o leka ändå med över 40 graders feber o räkna timmar tills kvällen skulle komma...Skönt att man glömmer hur jobbigt det var. Nu har han varit frisk hela hösten o det är bara såååå himla skönt.
 

Tack...

Skrivet av  Terriern
allihopa för att ni orkade läsa, samt för er uppmuntran och styrekramar.

Det är väl ibland bara att inse att vissa saker kan man inte göra nåt åt, och sedan göra det bästa av situationen. Luften gick fullständigt ur mig när det blev sjukdom igen, så nu har vi stannat hemma hela veckan - men tyvärr vet jag inte om vi har "motat" febern. I kväll var det 37,9 igen.... I onsdags vart dessutom sonen sjuk, förkylning med magont. Men från och med tisdag är det jullov, och då åker vi till mormor och morfar...

Ha en underbar jul, och ett gott nytt år.
 

Artiklar från Familjeliv