Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag måste bara skriva...

Skrivet av yramamman
..av mej lite. Jag vet att det närmar sig jul och att många separerade föräldrar våndas över hur julen ska bli. Själv har jag egentligen barnfri vecka men kommer att ha barnen på fm och äta jul-lunch med mina föräldrar och dela julklappar och sånt. Sedan kommer deras pappa och hämtar dom för att fira em och kvällen med sin familj. Det är första julen för våra barn men deras äldre syskon på pappas sida har gjort så i många år . Det tycker jag har funkat bra, under förutsättning att man bor ganska nära för jul.trafiken är ju annars ingen höjdare. Så länge vi vuxna är överens och nöjda med detta så kommer heller inte barnen på tanken att det skulle vara dåligt. Det är ju faktiskt så har jag märkt på mina barn att funkar det för mej så kan jag på nåt sätt "smitta" av mej på barnen. det funkar ju även så tvärtom. Gnäller jag och är missnöjd så blir barnen också det. För övrigt känns det bra fast min eftermiddag kommer att vara lite tom men samtidigt fri att göra det jag vill. Kanske något ovanligt som att besöka en kompis fast det är jul, det finns faktiskt många som delar på julaftonen. Jag hoppas att ni alla kommer att ha en trevlig jul hur ni än löser det.
God jul alla kram
Svar på tråden: Jag måste bara skriva...
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv