Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, ny här

Skrivet av Jossisen
Eller rättare sagt om allt går bra med min graviditet så kommer jag att kika in här ofta fr.o.m juli. (Ni hittar mig i juligruppen)
Bara gravid i 11e veckan men blir ensam förälder. Killen fick kalla fötter och vill inte vara med.
Tog beslutet att trots det skaffa detta underbara liv som växer i mig!
Hr mått så dåligt och varit riktigt deprimerad men när jag nu berättat för vänner och familj och fått bekräftat att de stöttar mig till 100% så kan jag äntligen vara lycklig och glädjas åt framtiden.

Men rädd är jag....som fan....!
Svar på tråden: Hej, ny här

Grattis!

Skrivet av  Susanna med Albert 31/8 -04
Vad härligt att du tagit det beslutet!
Nu vet jag inte vart du bor, men om du bor i en stad där Minna finns (www.minna.nu) så rekomenderar jag dem verkligen. Superbra! Har fått mycket stöd och många goa vänner där!
Lycka till med allt!
Kram.
 

stoort grattis!

Skrivet av  mija
Jag heter Mija och är ensam med min snart fyramånaders son sen jag var gravid i v 13 ungefär :)

Jag gick också på mammagrupp på minna, det var helt fantastiskt. På det sättet kändes det som att "normalfallet" var att man är ensam om barnet man väntar. eller ensam om väntandet eller hur jag nu skall säga. Sen finns ju många olika grader på faderns närvarande förstås.

Bor du i en stad där minna inte finns kan jag _verkligen_ rekommendera dig att bombardera oss som nyss gått igenom en ensamgraviditet med frågor! *ler*

min mejl fins på hemsidan
www.mija.se
ifall du vill


kram
och lycka till...god jul!
 

Välkommen!

Skrivet av  elisa
grattis till graviditeten! Jag var också ensam under min sensate graviditet och det kan vara lite jobbigt från och till men det är jättebra att du har stöd från familj och vänner. Lycka till!
 

Hej

Skrivet av  Angel_80
Jag är också ny här. Är ensam mamma till min son som snart fyller två år. Har varit ensam sen graviditeten, men allt har gått jättebra!
 

blev fel..

Skrivet av  Siri
Jag skrev visst till fel person märkte jag men det jag skrev till Lilja med V var menat till dig:)
Läs det gärna!

Sorry...
Kram
 

Stort grattis!

Skrivet av  Hanna m. twins
Och välkommen hit. Vi ska ta hand om dig vi med och stötta till 110%.

Kramen!
 

Tack...

Skrivet av  Jossisen
alla söta rara!! Kommer absolut att titta in lite titt som tätt för rådfrågning och pepping. Är som sagt ett halvår kvar till bebben kommer så det är fortfarande en hel del funderingar om framtiden som jag måste grubbla på.
Lovar att presentera mig ordentligt när jag varit på första ultraljudet.
Herregud nu ska man gå och vara orolig för om allt står rätt till med den lill* i ett helt halvår!!

Tusen tacksamhetskramar till alla er som är så starka. Jag beundrar er!!
 

Artiklar från Familjeliv