Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad gör man?

Skrivet av Linda*
Barnen kom hem idag efter att ha varit hos sin pappa sen i måndags.
Han (min stora, snart 5 år) brukar alltid gråta över att pappa hela tiden har folk där och inte umgås med honom men denna gången fanns det värre saker.
Han sa att hans lillasyster på 2 år fick sova på en matta på golvet för att pappans nya tjej ville det och att den nya tjejen ville sova i sängen..(hon bör inte där, och dottern har ingen egen säng och brukar sova i pappans)
Han berättade oxå att de inte fick vaa med utan att pappan och hanns nya körde ut dem från de rummen de var i hela tiden för att de skulle vara där.
De ska ha tvingat dem att kalla den nya tjejn för mamma.
De blir satta framför tvn, datorn el ps2 för att inte vara i vägen.
Ringde så klart upp pappan och ställde honom mot väggen om detta men han förnekar allt.

Jag blir så ledsen och samtidigt så orolig om det stämmer eller ej.

pappan ordnar barnvakt de få gångerna de är där och åker och handlar själv mm....

Vad ska jag göra, ska jag lita på pappan att sonen har livlig fantasi eller vad ska jag göra?
Kan ju tillägga att jag inte litar ett smack på pappan då han ljugit allt för många gånger det senaste halvåret.

Vill ju inte att barnen är där, men samtidigt så vill sonen dit????
Svar på tråden: Vad gör man?

Hej

Skrivet av  M
Jag tror att det blir svårt att få reda på vilken som talar sanning, barnen eller pappan. Men är det så att pappan ljuger och och barnen blir ignorerande så kommer dom snart att protestera över att åka dit.

Det här med barnvakt kan du inte heller göra något åt. Det finns en del männinskor som inte klarar av att göra flera saker samtidigt som att handla och ta hand om sina barn.

Jag tycker personligen att pappan kan ta det lite lugnt med nya flickvännen. Dom kan träffas på dagtid men när det gäller kvällen och nätterna så behöver barnen honom bättre. Det är nog med omställning ändå för barnen.
 

dET ÄR

Skrivet av  Lilja&Vickan
inte säkert att barnen börjar protestera, dom kan lika gärna låtsas att allt är bra. Barn älskar sina föräldrar kravlöst, även den som sviker dom grymt kan dom skydda genom att ljuga och säga att allt är bra..
 

det

Skrivet av  Linda*
är det jag är så rädd för...
Bara de inte far illa då de är där, jag är så orolig varje gång de sk adit.
Och inget kan jag göra åt det,
 

Åhh

Skrivet av  Linda*
varför ska det vara så svårt att ta hand om sina bran de få dagarna som de är där. (lör fm -mån em)

Idag berättade sonen även att flickvännen röker inne (de bor i hus så det är inte svårt att gå ut)
Men det kan jag ju inte heller göra ngt åt.

Jag bvill att barnen ska ha en bra kontakt med sin pappa men det verkar omöjligt speciellt efter denna gången de vart där.
 

Artiklar från Familjeliv