Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Flyttar upp angående "vad är det för man"

Skrivet av Pia
Kan man anmäla? Nej, det är inte här inne på Af som det är skrivet, utan jag upptäckte att man utan lov lånat min dator och jag är förnärvarande blockad från att komma in på ca 14 forum, pga av personen skriver rasistiska inlägg ( detta var bara ett av dem) på andra forum där personen blivit blockad kommer jag inte in för att kolla vad som skrivits.

Men kan man anmäla, det är ju ändå mitt IP-nummer som gått ut!!
Senare, vad räknas som hemfridsbrott??
Personen i frågan har vid två tillfällen gått in i min lägenhet utan lov.
En gång via min balkongdörr, hade lämnat den med hasp på och det syns inte utifrån utan man måste veta att om man sett det inne att den är låst så!!
Då har man tagit en pinne och tagit upp haspen och kommit in och satt sig vid datorn.
En annan gång kom personen in när jag var och jobbade och då kom min vännina på besök och personen öppnar när hon ringer på dörren!!
Ja, det låter helt sjuk, men vad kan man göra??
Kan man anmäla det med??
Svar på tråden: Flyttar upp angående "vad är det för man"

Måste ju gå att polisanmäla

Skrivet av  Christopher
Det låter ju definitivt som hemfridsbrott.

Men även bortsett från det, har du inte lösenordsskydd på datorn?
 

Ja, det måste

Skrivet av  Flu
ju vara mer än hemfridsbrott - minst inbrott (plus dataintrång).

Hemfridsbrott är väl att en person - mot din vilja - tränger sig in när du är hemma eller vägrar att lämna trots att du uppmanar till det.
 

Jamen...

Skrivet av  Ziggy
....var det det som frågan handlade om?
I din ursprungsfråga så verkade det mer som att du trodde att vi som män skulle vara byxade att svara på varför en annan man skrev så idiotiska inlägg!?!?!?

Om någon person tagit sig in i din lägenhet mot din vilja så skall du polisanmäla detta. Det hamnar någonstans på skalan mellan olaga intrång och inbrott!

Behöver du verkligen fråga här för att inse att du skall polisanmäla detta?
 

Artiklar från Familjeliv