Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla hjälp mig...

Skrivet av Desperat
jag har en fundering och jag vill gärna få svar så snälla svara om du vet och var anonym.

Hittade i cookies mappen att min man tittat el varit på nått som hette "little-girls" ska jag vara orolig el är det ett "vanligt" ord på teen porrsidor. fick ont i magen när jag läste, kan det vara barn han tittar på????

Vad ska jag ta mig till????

Ska jag fråga honom??
Svar på tråden: Snälla hjälp mig...

Ingen aning.

Skrivet av  Ziggy
Men av dom flesta cookies brukar det gå att lista ut webbadressen till den sida den tillhör. Så om jag vore du skulle jag försöka kolla på sidan själv för att veta!

Sen när du kollat så att du vet vad det är för sida så tycker jag att du skall fråga honom om det fortfarande finns anledning!
 

det går inte..

Skrivet av  Desperat
jag vet att jag har kunnat lista ut förut på andra men inte på den...tror jag, har du nå tips på hur jag skulle kunna göra?

Hur ska jag kunna fråga honom? gud så förnedrande, han kanske aldrig skulle förlåta mig för att tro nått sånt om honom, finns det nått värre att bli anklagad för?!!!
 

Usch vad svårt!

Skrivet av  Ziggy
Har inga kloka råd. Hur du eventuellt ska kunna ta upp saker med din man är nog du bättre att bedömma som känner honom än vad jag är!

Kanske cookien har kommit dit från någon pop-up eller motsvarande när han varit på mer "oskyldiga" sidor?

Du kanske ska börja med att radera den och sen se om den kommit dit igen vid senare tillfälle när han surfat. I så fall kan du ju få en indikation på om det är en "misstags-cookie" eller någon sida han frekvent besöker!
 

Jag behöver inte radera

Skrivet av  Desperat
det finns datum med och klockslag.

När jag sökte på little-girls.com så kom jag till en teen sida med "lovliga" tjejer så jag får hoppas att det är det han tittat på.

Jag har aldrig sett den "texten" förut...

Vad håller jag på med??? Jag kan/får inte tro nått så hemskt om honom, fy vad fruktansvärt, om han har gjort det så borde han väl vara extra försiktig och radera cookisarna också?!

Om det är så så lär jag väl märka det så småning om, el hur?

 

Det som slår mig när jag

Skrivet av  Adde
läser detta är att du verkar inte vilja veta varför han tittar på porr överhuvudtaget. Det finns mängder av orsaker till att män (och kvinnor för den delen) tittar på porr, naket osv. Kanske sättet att få veta är att du frågar honom vad det är för fantasier han har kring det som han hittat på nätet. Men det är ingen bra idé att anklaga honom. Du vet ju inte.
 

Har aldrig tänkt så

Skrivet av  Desperat
trodde att man tittar på porr för att man är kåt!?

Du får gärna berätta vad mer som skulle kunna vara orsaken till det!

jag har bara antagit att han tittat på det som han tänder på för att han helt enkelt tänder på det.
 

Fantasier

Skrivet av  Adde
Tittar man på porr så fantiserar man ju kring det. Att titta på en bild av en naken kvinna är inte det minsta upphetsande om man inte föreställer sig saker kring den bilden. Det behöver inte vara speciellt avancerat, men det kan ju vara det.

Vad är det för typ av bilder han föredrar. Är det äldre kvinnor, yngre kvinnor, rödhåriga, blonda, brunetter, asiater, svarta? Är det bilder på par, lesbiska eller bara naket? Föreställer han sig att han är med, eller tittar han bara på? Det är den typen av frågor du kan ställa, om du vill veta.

Det här påminner mig om ett avsnitt i Rose-Anne, där hon kom på hennes make att ha sexuella fantasier om andra kvinnor. Det var bara det att det blev uppenbart att de kvinnor han hade fantasier om påminde om henne själv. Det behöver inte vara mer avancerat än så.
 

Du kan försöka...

Skrivet av  Angie
...klicka på cookien, då får du upp den i en textfil och kan förmodligen utläsa vilken web-sida cookin tillhör
 

Jag roade mig med

Skrivet av  Jörn
att göra en sökning på "little girls" och fann en oherrans massa länkar. De flesta rörde någon sångerska vid man "Tori" som tydligen gjort en ny skiva med det namnet. Det kommer dessutom upp en oherrans massa träffar angående en serie (comic strip) som heter så. Den första porr-relaterade länken kom långt ner i listan.
Dessutom ska du veta att det kan fungera så att en illvillig person kan ordna till det så att när man surfar på helt oskyldiga sidor så får man "nedslag" i historyn att man i själva verket varit inne på hårdporrsidor. Den saken bevisades på snacket "kvinna och man" för en tid sedan. Du ska dessutom veta att för att komma åt barnporr på nätet så ska man dels ha kontakter och dels veta precis hur man gör. På vanliga www- servrar är det närapå omöjligt. visst, de marknadsför sig med "young, illegal girls" men modellerna är i 40-års åldern allihop. :-)
Mitt råd blir helt enkelt att fråga honom.
 

Artiklar från Familjeliv