Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vibbar

Skrivet av Tidiga vårkänslor
Vibbar vibbar vibbar. Vilka vibbar det är mellan mig och en jobbarkompis. Luften är nästan strömförande när vi kommer för nära. Att titta varandra i ögonen är näst intill omöjligt för båda två, för man nästan tappar andan. Båda vet att det är samma sak för den andra. Vi formligen suger upp varandra i de där jättekorta ögonkasten vi lyckas hålla. Men. Så kom jag att tänka på att han kanske bara är kåt.
Kan man få fråga er killar en dum fråga? Kan killar känna vibbar i hjärttrakten bara, eller kretsar såna här vibbar i andra trakter hos er? Är det bara ett ligg som lockar i såna här tillfällen (alltså till skillnad från när ni lär känna en tjej och sakta blir kär)?
Svar på tråden: Vibbar

Nä usch va dumt

Skrivet av  Tidiga vårkänslor
det lät när jag läser mitt eget inlägg. Det jag menar är om ni killar kan känna en diffus känsla av fjärilar i magen utan att för den skull tänka på sex. (själv tänker jag nog antagligen ingenting alls, bara att få komma nära, kanske hångla, men jag är inte ute efter en snabbis) Jag vill ju gärna tro att han och jag är på samma våglängd men blev lite rädd för att han kanske bara vill ha en snabbis och sedan glömma "oss".
 

Vibbar i magen? Absolut *imt*

Skrivet av  Adde
 

Såklart!

Skrivet av  Totte
Om man känner den där känsla känner jag för närhet, gos, "bara vi två" osv. Det kan mycket väl innebära sex men det är sekundärt, närheten är det viktigaste.

Skillnaden mellan ONS och förhållande ligger i om man passer ihop i längden, inte i vilket sug som kan finnas i ögonen.
 

Självklart!

Skrivet av  Ziggy
Tror du att män är känslomässiga krymplingar vars första impuls bara är "PÅSÄTTNING"? *garv*

Vi kan nog känna precis samma fjärilar som du gör!
Med det inte sagt att jag VET hur det är just i den här situationen. För om du vänder på det så har det nog hänt att även du i första hand har haft "vibbar" om sex och inte om "romantik"!
 

Tack för alla svar

Skrivet av  Tidiga vårkänslor
Det känns skönt att höra att vi är likadana allihopa. En gång i tiden trodde jag det också, men ju äldre jag blir desto mer har jag tyvärr börjat undra. Allt är nog massmediernas fel. Skönt att ni finns här på fråga pappor. Ett litet hemligt fönster in i eran värld.
 

Tror inte vi är

Skrivet av  Crille
likadana allihop. Visst är det så att en man kan känna fjärilar i magen och att sex inte är det enda han tänker på. Men jag tror tanken på sex definitivt finns där nästan alltid i den situationen du beskriver medan kvinnan i många fall har ett lite annat fokus.

Det finns skillnader mellan könen och jag tror det är viktigt att acceptera det.
 

Ahaa du menar

Skrivet av  Adde
att killar är mer romantiska är tjejer? Jo, det ligger nog något i det.
 

Och snabbt blev man

Skrivet av  Tidiga vårkänslor
bryskt väckt från den fina tanke som dina snackbodies gav mig. *Myror i huvudet* Vem talar sanning egentligen? Varför är ni så svåra att förstå sig på?? Jag är ju inte dum, så jag vet ju att sex är en av ingredienserna i flirtar. Så är det väl ofta för tjejer också. Men en tjej går nog igenom en massa andra kvailiteter först (omedvetet alltså) innan hon börjar tänka på sex. Tex personlighet och charm. Killar verkar kunna hoppa över de kvaliteterna och gå direkt på sexet. (Nu menar jag generellt för visst finns det undantag)
Jaha, klokare blev man ju inte av er. Men det är tur att ni finns och är som ni är, hur roligt vore det annars?
 

Kan det vara så.....

Skrivet av  Ziggy
.....att alla individer funkar olika?
Och en och samma individ kan tom. funka olika i olika situationer?

Och då blir det ju lite svårt för dig att få något klockrent svar på hur din kollega tänker bara genom att fråga den vanliga hopern pappor härinne!
Inte ens kollegan kanske skulle kunna svara på din fråga!
Kör på känsla så löser det sig nog! :-)
 

Artiklar från Familjeliv